Els dos primers trens comercials que enllacen per primer cop Girona i Barcelona en alta velocitat ja han completat el trajecte a una velocitat de 55 minuts, segons ha informat Renfe. El primer comboi ha sortit a les 06.55 h de Figueres-Vilafant en direcció a l'estació de Sants de Barcelona, on ha arribat a les 07.50 h, i el segon ha sortit de la capital catalana les 07.35 h i ha arribat a destí a les 08.3h. Un total de 1.250 passatgers utilitzaran la línia d'alta velocitat aquest dijous, un miler en Avant i 250 en TAV, mentre que ja s'han venut 7.500 bitllets per a aquesta línia que es van posar a la venda fa una setmana.

La connexió ferroviària en alta velocitat entre Barcelona, Girona i Figueres ja és una realitat, després que avui s'hagin completat amb èxit els primers viatges comercials, després que ahir dimecres es fes la inauguració oficial del servei amb el president de la Generalitat, Artur Mas, el president del govern espanyol, Mariano Rajoy i el príncep d'Astúries, a més d'altres autoritats, com els alcaldes dels municipis.

En total, hi haurà vuit trens diaris per sentit que connectaran Barcelona amb Girona i amb Figueres. D'aquests nous serveis, vuit també viatjaran de Girona a Madrid i a Saragossa en menys de dues hores i quarts, i dos dels trens també serviran per connectar Girona amb el servei de TGV de París.

Després d'anys d'endarreriments en els treballs de la línia d'alta velocitat fins a la frontera francesa, finalment s'ha posat en marxa aquest servei, que el 2003 va arribar a Lleida, el 2006 a Tarragona, el 2008 a Barcelona i el 2010 s'obrís el tram entre Figueres i Perpinyà.

Entre Girona i Barcelona, el temps de trajecte és de 37 minuts i costa 6,91 euros si s'agafa un abonament de deu viatges, però 15,70 euros si es compra el bitllet senzill, i entre Figueres i la capital catalana, es fa en 53 minuts per 8,89 euros amb una abonament de 10 trajectes, i 20,20 euros si es compra el bitllet senzill.

Pel que fa la connexió internacional directe entre l'Estat i França no quedarà completa fins a l'abril, un cop els combois espanyols estiguin homologats per circular en vies franceses. Mentrestant, s'haurà de fer un transbordament a Figueres.