Es prolonga el buit legal del Club Nàutic Costa Brava-Vela Palamós

La lentitud en la redacció del Pla Director del port impedeix que es pugui fer la pertinent licitació

Pla general del Port de Palamós en una imatge d’arxiu de l’any 2017.

Pla general del Port de Palamós en una imatge d’arxiu de l’any 2017. / ANIOL RESCLOSA

Redacció

El Club Nàutic Costa Brava-Vela Palamós fa anys que viu en un limbo legal. Tot plegat és fruit de la caducitat de la concessió pública de les seves instal·lacions, que va caducar fa 4 anys. Una licitació que no es pot fer perquè primer cal enllestir la redacció del Pla director del port de Palamós que depèn de Ports de la Generalitat. Un procés que ja fa anys que dura i que no s’acaba de resoldre.

Segons avança l’emissora local, Ràdio Palamós, la Generalitat i l’Ajuntament van firmar l’estiu de l’any 2016 el protocol per a la redacció del Pla especial del port. La promulgació de la Llei 10/2019 de ports i de transports en aigües marítimes i continentals, va suposar un canvi de paradigma. Aquesta llei fixava el nou planejament a partir de la figura del Pla Director Urbanístic Portuari. El port de Palamós havia iniciat la tramitació com a Pla especial, emparant-se en la normativa anterior. La seva aprovació inicial, però, no s’havia fet encara en el moment de l’entrada en vigor de la nova regulació, i això va fer que calgués reiniciar el procés de nou, a partir de l’esquema de Pla Director. El tràmit ha continuat el seu procés però encara no s’ha enllestit, mentre el Club Nàutic Costa Brava va veure caducar la seva concessió ja fa 4 anys. 

"Com que el govern va canviant, el govern sortint no s’hi posa i el que entra primer s’ha de situar. Hem quedat en un impàs (...) i ara veurem si de cara a l’any que ve es desbloquegen les coses"

Miquel Aviñó

— Vicepresident Club Nàutic Costa Brava-Vela Palamós

En declaracions a l’emissora local, el seu vicepresident, Miquel Aviñó, reclama més agilitat política i que el Pla director del port es resolgui: «Com que el govern va canviant, el govern sortint no s’hi posa i el que entra primer s’ha de situar. Hem quedat en un impàs (...) i ara veurem si de cara a l’any que ve es desbloquegen les coses». Aviñó va afegir que els amarres «no són concessió de ningú perquè el club nàutic ha passat a ser un gestor dels amarres, que es lloguen als socis, però no és una concessió directa».

Reformes pendents

Aviñó recorda que del Pla director penja el futur de les instal·lacions del Club Nàutic Costa Brava i de totes les reformes que s’hi han de fer. «S’ha de reorganitzar el port i fer una sèrie de canvis de millora en què s’arreglava part del moll i es re-repartia l’espai per tenir més protecció per a les embarcacions i es reconvertia un edifici. (...) Hi ha una sèrie de reformes i d’adequació de l’espai, perquè fa molts anys que està fet i no s’hi ha fet cap modificació important». 

El Club Nàutic Costa Brava es va fundar l’any 1946. A partir del 1958 va començar la seva activitat en les instal·lacions situades a la caseta de la Sociedad Española de Salvamento. Les primeres concessions administratives daten del 1967, i 3 anys després es va crear el Club de Vela Palamós, que fa uns anys es va acabar fusionant amb el Club Nàutic. Les instal·lacions, tal i com es coneixen ara, daten del 1996 i tenen cabuda per a més de 200 punts d’amarrament per a vaixells d’entre 8 i 25 metres d’eslora.

Subscriu-te per seguir llegint