28 de setembre de 2018
28.09.2018

Clam empresarial a Barcelona per exigir que s'enllesteixi el corredor mediterrani

Més de 1.400 empresaris catalans, valencians, murcians i andalusos es conjuren per reclamar una infraestructura «vital» · El ministre José Luis Ábalos anuncia que la instal·lació de l'ample de via estàndard es troba «en fase final» i assegura que quedarà acabat l'any 2021 «en la recta final» i confia que ja estarà operatiu d'Algesires a França quatre anys abans del previst

28.09.2018 | 01:35
Clam empresarial a Barcelona per exigir que s'enllesteixi el corredor mediterrani

Milers d'empresaris es van reunir ahir a Barcelona amb l'objectiu d'exigir al Govern que enllesteixi el corredor mediterrani. La reunió va ser multitudinària i va comptar amb agents econòmics catalans, valencians, murcians i andalusos, a més de les grans associacions empresarials. El ministre de Foment, José Luis Ábalos, va anunciar ahir que el corredor mediterrani es troba en la «recta final» i que confia que el 2021 estarà ja en servei i amb les obres pràcticament finalitzades entre Algesires i França en ample estàndard.

Ábalos va ser un dels participants del gran acte empresarial de reivindicació del corredor celebrat a Barcelona, al qual van assistir els presidents de la Comunitat Valenciana, Ximo Puig, i de Múrcia, Fernando López Miras, mentre que el president català, Quim Torra, va declinar acudir, per la qual cosa el conseller de Territori, Damià Calvet, va representar la Generalitat.

Davant d'uns 1.400 empresaris i professionals de tot Espanya, que van rebre l'anunci amb un cert escepticisme, el ministre va assegurar que s'està duent a terme un important impuls tècnic per acabar l'obra després que el financer ja està cobert, i va afegir que «ara és quan es veu la llum» del projecte. En principi, els terminis amb els quals es treballava per al corredor mediterrani apuntaven que la connexió entre Almeria i la frontera francesa estaria llista el 2023 i la que unirà Algesires amb França, el 2025.

Ábalos va recordar que aquesta important infraestructura ha estat bastant temps sense dotació ja que s'han viscut anys molt difícils i s'ha «ressentit» l'obra pública, i va defensar el «fort impuls» que l'actual Govern ha donat al corredor davant els que auguraven, ha dit, que s'alentiria l'obra.

El ministre va destacar que el corredor és un projecte europeu que no pot acabar a la frontera amb França, per la qual cosa ha assegurat que l'Executiu treballa amb el Govern francès perquè aquesta infraestructura sigui una realitat i va apostar perquè connecti amb altres corredors a Espanya. Ábalos va defensar que es tracta d'una obra de «dimensió nacional» de la qual es beneficia el conjunt d'Espanya, ja que infraestructures com aquesta són les que cohesionen socialment els territoris.

Per al ministre, estem davant una realitat molt «pròxima», cal ser «optimista» i ara que es veu el final s'ha de plantejar-se, segons el seu parer, com treure «rendiment» a una infraestructura que suposa un gran esforç.

Amb el corredor mediterrani canvia la fesomia d'Espanya, segons Ábalos, que va assegurar que «davant una Espanya radial fem una Espanya més interconnectada i integrada». «Estem treballant en una altra idea d'Espanya per la via de les infraestructures», va acabar.

Més de 1.400 empresaris i professionals de tot Espanya i especialment de l'arc mediterrani van reivindicar ahir l'execució del corredor mediterrani en un acte organitzat per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) per donar suport a una infraestructura clau per a la competitivitat, la cohesió i la mobilitat del país.

A més del ministre, a l'acte hi van prendre la paraula el president del Cercle d'Economia de Catalunya, Juan José Brugera; la consellera delegada del Grup Fust, Inés Fuste; el president d'AVE, Vicente Boluda; el president de la CEOE, Juan Rosell; el president de la Cambra de Comerç d'Espanya, José Luis Bonet, i la directora general del European Retail Round, Suzanne Czech.Boluda va destacar l'esforç realitzat els dos últims anys per impulsar el corredor des de la societat civil i empresarial, mentre que Brugera va subratllar que aquest moviment va aconseguir fins i tot «superar la inestabilitat política» i servirà «per unir en temps en els quals parlem massa del que ens separa».

De la seva banda, Bonet va posar èmfasi que el corredor ajudarà a la internacionalització del teixit empresarial i contribuirà a lluitar contra el canvi climàtic per la reducció del CO2 que suposarà el descens del transport per carretera. Rosell va assegurar de la seva banda que aquesta infraestructura és «clau» també des del punt de vista social i per afavorir la mobilitat de les persones.

En declaracions a la premsa abans de començar l'acte, el president de Múrcia va criticar que el corredor encara no tingui connexió a Cartagena, mentre que Ximo Puig ha instat a la UE a ser més activa davant la Comissió i els països membres per aconseguir que el corredor connecti amb França.

Ampla representació

També van assistir a l'acte Javier Moll, president de Prensa Ibérica (grup editorial de Diari de Girona), el president de CaixaBank, Jordi Gual; el president de Banc Sabadell, Josep Oliu; el president de Mercadona, Juan Roig; el president de Foment del Treball, Joaquim Gay de Montellà; l'empresari i expolític Josep Sánchez Llibre o el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook