El Consell Comarcal del Vallès Occidental ha posat en marxa una línia telefònica gratuïta d'informació i acompanyament emocional a la ciutadania davant la crisi sanitària del coronavirus. La mesura s'ha pres després de veure que a causa de l'actual situació de confinament s'han incrementat o agreujat situacions personals que afecten de forma important l'estat emocional o psicològic d'alguns habitants. S'ha format un equip de quinze professionals de la institució, entre els quals hi ha treballadors habituats a donar suport en la gestió del dol. El recurs també donarà suport als ajuntaments que necessitin fer seguiment telefònic d'habitants que es troben en situació de vulnerabilitat. Les persones que hi treballaran ho faran des de casa.

El servei disposarà d'una línia oberta d'atenció directa a la ciutadania, pensada per fer acompanyament de les persones que se sentin angoixades o preocupades per la situació de crisi que s'està vivint.

Els treballadors que atenguin la trucada podran derivar les consultes específiques a tècniques i tècnics del Consell Comarcal, a serveis de voluntariat, d'atenció a les dones, o entitats que ofereixen suport en diferents àmbits. Aquest recurs funcionarà els set dies de la setmana de les nou del matí a les nou del vespre.

Per altra banda, des d'aquest servei també es realitzaran trucades de seguiment i acompanyament a persones vulnerables. Se'n podran beneficiar tant municipis de l'Àrea Bàsica de Serveis Socials del Consell Comarca, com d'altres ajuntaments que ho puguin sol·licitar.