La diputada del PP per Girona, Concepció Veray, va afirmar ahir que el descens del 22% en la inversió dels Pressupostos de l'Estat per al 2016 en obres a la carretera N-II gironina no implica cap endarreriment dels terminis previstos ni que cap dels projectes quedi aturat. «Una cosa és que es licitin, s'adjudiquin i comencin les obres i l'altra cosa és com es paga», va exposar Veray, que va afegir que la previsió és que es paguin a partir del 2017. Segons va anunciar la diputada, al tram nord de la N-II, les obres de les interseccions i els accessos de Garrigàs i Pontós es preveu que comencin al setembre i les del tram Medinyà-Orriols abans d'acabar l'any. Al tram sud, va recordar que les màquines ja treballen per desdoblar la N-II entre Sils i Maçanet.

Així, Veray va reivindicar que l'executiu del PP ha estat l'únic que s'ha compromès de veritat amb el «Pla N-II», mentre altres partits han ajudat que les obres s'anessin ajornant de manera indefinida. Segons la diputada, la caiguda del 22% en el pressupost previst per al proper any 2016 no s'ha de traduir com un abandonament del projecte. «Estem treballant sense parar per enllestir projectes, licitar-los i poder començar obres», va detallar. La diputada va assegurar que des de fa dos anys la previsió d'inversió forta és a partir de l'any 2017, perquè serà quan es comencin a atacar el gruix d'obres del desdoblament de la N-II. «Sempre ho hem expressat així, no enganyem ningú», va afirmar Veray.

La diputada del PP va voler insistir que les màquines ja treballen al tram Sils-Maçanet des de fa set mesos. Està previst que les obres acabin el 2019. Abans que finalitzi l'any, va subratllar, començaran els treballs del tram entre Medinyà i Orriols. I al setembre, just després de l'estiu, començaran les obres de les interseccions i els enllaços de la N-II a Pontós i Garrigàs. És per això que el PP va assegurar que el global de la inversió prevista pels Pressupostos de l'Estat del 2016 a tota la demarcació de Girona és de 70,3 milions d'euros perquè hi ha una partida amagada en un altre capítol dels mateixos comptes que és d'11,8 milions, per al manteniment de la xarxa del tren convencional. Segons aquests càlculs, els Pressupostos de l'Estat pujarien un 24% en relació al 2015.

En aquesta línia, la diputada del PP també va ressaltar que aquests comptes permeten posar sobre el mapa de les inversions obres que es trobaven totalment abandonades fins ara, com l'arxiu de Girona o la rotonda de Vilafant.