El dispositiu que el Servei Català de Trànsit habilita cada cap de setmana des de fa un parell de mesos a la sortida sud de Ripoll s'ha convertit en un entrebanc per a la circulació. Després de posar-se en funcionament com a prova pilot a mitjan novembre, s'ha establert com a habitual per als diumenges a la tarda. Aleshores l'alcalde, Jordi Munell, ja va advertir que la mesura no havia agradat i que es constatava «el desconeixement de la realitat del trànsit local». Un cop consensuats diferents modificacions del model inicial, la mesura segueix provocant més maldecaps que beneficis per al trànsit.

La regidora socialista Anna-Belén Avilés va advertir-ne en el ple municipal de dimarts, i va demanar que la policia local s'encarregui de controlar-hi el pas de vehicles. Segons va explicar Avilés, diumenge passat va ser testimoni de diverses accions per part dels conductors que haurien pogut provocar accidents, com ara entrar a accessos que estan tancats amb cons, aprofitant els espais on queden més separats.

També va explicar que molts cotxes no respecten les prioritats de pas que estan alterades de les habituals durant aquests dispositius. Finalment va demanar que els caps de setmana que pugin menys vehicles en l'operació sortida no calgui que s'instal·li l'operatiu.

Els problemes no s'acaben aquí. Per tal que els vehicles tinguin doble carril des de la rotonda de Cal Déu i fins a la C-17 ja desdoblada, s'instal·len cons a mig carril que hi ha en direcció nord, per tal d'ampliar la zona de pas dels vehicles que condueixen en direcció sud. Aquesta acció provoca d'una banda que els vehicles que pugen en direcció a Ripoll hagin de fer-ho mig pel voral de la carretera, amb el perill que això suposa sobretot per a camions i autocars. Per la seva banda els conductors que baixen per la zona on teòricament hi ha doble carril segueixen utilitzant el vial que està pintat, desactivant la pretensió de l'operatiu per tal que dos cotxes puguin circular de costat. El regidor republicà Roger Bosch va afirmar que «aquest doble carril no el fa servir ningú», després d'haver assenyalat que es tracta d'una mesura que «no funciona».

Als conductors de Ripoll els segueix sent feixuga aquesta mesura orientada sobretot per als vehicles que utilitzen la carretera com a pas cap als seus destins. Tot i les millores introduïdes després de la prova pilot, es queixen dels inconvenients que els suposa moure's els diumenges a la tarda. És el cas dels cotxes que arriben per la carretera de les Llosses i volen anar a Ripoll, que han de seguir fent un parell de quilòmetres de més per anar a girar a la rotonda de la depuradora, sempre que no vulguin transgredir alguna norma de trànsit.

La regidora de seguretat ciutadana, Dolors Vilalta (CiU), va dir que traslladaria les queixes al Servei Català de Trànsit, i tot i reconèixer «l'enrenou» que suposa per als ripollesos aquest dispositiu, també va afirmar que els darrers caps de setmana hi havia hagut menys retencions.