La proposta de replantejament del nou subdelegat Govern espanyol a Girona no és l'única que ha sortit a la llum pel que fa a aquest projecte de fer arribar el tren a l'aeroport de Girona. Sense anar més lluny, aquest mes de maig, un grup d'acadèmics de la Universitat de Barcelona va titllar d'«absurd» fer arribar el TAV a l'aeròdrom gironí. I fins i tot ho justifiquen amb el temps que es tardaria fent ús d'aquest transport o d'un autocar. Segons les seves tesis, agafar l'alta velocitat al baixador voldrà dir trigar més temps i, a sobre, el preu del bitllet seria més alt.

A més, segons la ponència elaborada pels quatre economistes de la UB, és una «ocurrència» el projecte de convertir l'aeroport de Girona-Costa Brava en la quarta pista del Prat perquè només tindrà sentit si Aena fes una gran expansió a l'aeroport de Girona i, per tant, el baixador del TAV «no té cap sentit operatiu».

Aquestes són les idees principals que van defensar de la ponència La millora institucional en el procés de selecció i avaluació dels projectes d'infraestructures, els acadèmics de la Universitat de Barcelona Daniel Albalate, Germà Bel, Xavier Fageda i Albert Gragera durant el tercer Congrés d'Economia i Empresa de Catalunya celebrat al maig.