El projecte de construcció de l'A-2, llargament reivindicat a la província de Girona, va començar a caminar el 2002 i es va posar sobre la taula el 1995, quan l'aleshores ministre d'obres públiques Josep Borrell va anunciar el desdoblament integral de nord a sud de l'N-II. Setze anys després, l'A-2 està a mitges.

Una lentitud que la FOEG troba «intolerable». La patronal celebra a través d'un comunicat la inauguració dels 2,7 km entre Sils i Maçanet, però exposa que això «no amaga el greuge que suposa la lentitud en el conjunt de les obres per a la competitivitat de les comarques gironines».

Davant d'això, demanen al govern espanyol que «segueixi amb el tram Medinyà-Orriols» i que «torni a considerar el desdoblament de la N-II entre Sils i Tordera». Aquest tram no comptarà amb dos carrils per sentit per l'elevat cost, sinó que només s'hi faran algunes modificicacions. Les obres de condicionament es licitran entre aquest desembre i gener i suposen una inversió de 27 milions d'euros, segons va assegurar ahir el ministre de Foment, José Luis Ábalos.

La FOEG també exposa que la «manca d'inversió en infraestructures» és una de les «principals demandes dels sectors i empreses associats a la Patronal». En aquesta línia, destaquen la conveniència de disposar d'un baixador a l'aeroport que el convertiria en el primer del sud d'Europa connectat a l'alta velocitat, així com el desdoblament d'algunes carreteres.