Crear noves experiències de compra, incrementar el volum de visitants a les botigues i vincular la gastronomia, la cultura, les noves tecnologies i l'oci amb el comerç local són alguns dels objectius del projecte «Botigues pròximes, Llagostera autèntica» liderat per la Unió de Botiguers, amb el suport de l'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Llagostera i la Diputació de Girona, i la participació de la Universitat de Girona (UdG). La presentació de la iniciativa va tenir lloc dimarts al local social de La Caixa de Llagostera, on van participar els alumnes de tercer de la facultat d'Arquitectura i Enginyeria de la UdG, que s'ocuparan de l'anàlisi per identificar la marca del comerç de Llagostera.

La nova marca comercial de la localitat es donarà a conèixer durant la celebració de la festa major, prevista per al mes de juny, en la qual la Unió de Botiguers iniciarà una campanya de promoció i dinamització, i també durant la Fira del Bolet, prevista per al mes d'octubre. Paral·lelament, la Unió de Botiguers treballarà amb l'Espai Cultural Casa de les Vídues per potenciar la utilització del Carnet Jove vinculant l'oferta comercial amb la cultura, l'esbarjo i la formació dels joves.

Participació de l'alumnat

Durant el projecte, els alumnes de la UdG encarregats de l'anàlisi i definició de la nova marca comercial de Llagostera visitaran el municipi per conèixer els seus trets diferencials a nivell urbanístic, cultural, paisatgístic i comercial. Aquesta acció prové d'un conveni amb el Departament d'Arquitectura i Enginyeria del Territori, que té un grup de treball sobre desenvolupament rural, turisme, comerç alimentari i urbanisme.