L'aeroport de Girona-Costa Brava un 16% menys que durant el febrer de 2018 i que suposa el cinquè mes consecutiu amb pèrdues de passatgers. En la suma general de gener i febrer, l'aeròdrom gironí ha acumulat 71.603 usuaris, un 13,1% menys que ara fa un any. Aquest descens de l'aeroport gironí, i que també ha experimentat l'aeròdrom de Reus (on la caiguda d'aquest mes de febrer ha estat encara més accentuada, ja que ha arribat fins al 42,5%) contrasta amb la bona salut de què gaudeix l'aeroport de Barcelona, ja anomenat oficialment Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, que durant el febrer va veure incrementada en un 7,7% la seva xifra de passatgers.

L'aeroport gironí, doncs, sembla haver-se instal·lat en una dinàmica negativa en els últims mesos, després d'haver aconseguit tancar el 2018 situant-se per sobre els dos milions de passatgers. Al mes d'octubre, el descens va ser gairebé imperceptible, però a partir de llavors la caiguda va començar a ser més accentuada: al novembre va caure un 16,09%, al desembre, un 12,05%, al gener un 10,3% i ara al febrer del 16%.

Pel que fa al nombre d'operacions, durant el mes de febrer es van fer 663 moviments, un 12,8% més que durant el mateix de 2018, de manera que durant els mesos de gener i febrer s'han acabat realitzant 1.220 aterratges i enlairaments, el que suposa un 7,2% menys que durant els dos primers mesos de 2018. En canvi, des d'Aena apunten que els vols comercials han arribat fins als 401 durant el mes de febrer, la qual cosa significa una dada positiva per a l'aeroport, ja que suposa un augment del 2,8% respecte a la xifra d'aquest tipus de moviments durant el mateix mes de 2018.

En l'apartat de càrrega, entre gener i febrer s'han transportat gairebé 29 tones, una mica més del triple que durant el mateix període de l'any anterior. Tot i això, la quantitat de mercaderies que es transporten a l'aeroport de Girona continuen essent molt baixes, malgrat comptar amb el Punt d'Inspecció Fronterera (PIF).

A partir d'aquest mes, l'aeroport entra en la seva temporada alta, la d'estiu. Fa unes setmanes, el director de les instal·lacions, Lluís Sala, advertia dels efectes, encara desconeguts, que podria tenir un hipotètic Brexito la inestabilitat que se'n derivi. Durant la temporada d'estiu és quan les xifres de Vilobí es multipliquen: l'any passat, per exemple, l'aeroport va passar de 40.719 passatgers rebuts durant el mes de febrer a gairebé 73.000 durant el mes de març; unes xifres que que van augmentar progressivament fins a situar-se al voltant dels 300.000 viatgers entre els mesos de juny i setembre. Va ser a partir d'aquella temporada d'estiu, precisament, que va començar a decaure el volum de passatgers.

Pel que fa a la resta d'aeorports secundaris de Catalunya, el de Reus també es troba a la baixa. L'aeròdrom del Baix Camp va registrar durant el febrer un total de 3.895 passatgers, el que significa un 42,5% menys que durant el mateix mes de l'any passat. Si es mira l'acumulat dels dos primers mesos de 2019, l'aeroport reusenc va acumular 9.729 usuaris, un 27,3% menys que en la suma del mateix període de 2018. Pel que fa a l'apartat d'operacions, durant el mes de febrer es van fer 1.141 moviments, un 41,6% més que en el mateix mes de l'any anterior. Des de principis d'any s'han operat 1.897 vols, un 22,3% més que fa un any, principalment per l'activitat dels vols d'aviació privada i d'entrenament.

Finalment, a Sabadell es van fer al febrer 3.806 operacions, un 33,4% més que l'any anterior.