El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat les obres de millora de la variant de Banyoles per 15 milions d'euros. Els treballs abastaran un tram de 8,5 quilòmetres de la C-66, entre Cornellà del Terri i Serinyà, i permetran implantar un tercer carril que s'alternarà en un sentit o altre de circulació. És el que es coneix com el model 2+1, que segons subratlla la Generalitat, «ja s'ha implantat amb bons resultats a diversos països europeus capdavanters en seguretat viària». Es preveu que les obres de millora puguin començar a finals d'any i que, si es compleixen terminis, al cap de dotze mesos -és a dir, quan acabi el 2020- ja estiguin enllestides.

La C-66 és el corredor principal del Pla de l'Estany. Creua la comarca de sud a nord i té dos trams clarament diferenciats. Entre l'enllaç amb l'autopista AP-7 i el sud de Banyoles, la carretera està desdoblada i suporta una intensitat de trànsit de 28.000 vehicles al dia. Entre el sud de Banyoles i fins a l'enllaç amb l'N-260 i l'A-26 (a l'alçada de Besalú), però, la carretera només té un sol carril per sentit. Aquest tram suporta una intensitat viària de 14.000 vehicles diaris i hi ha trams que s'han convertit en punts negres.

Ara, el Departament de Territori fa un pas endavant per millorar el tram de la C-66 que fa de variant de Banyoles. Són 8 quilòmetres i mig compresos entre Cornellà del Terri -allà on s'acaba el desdoblament- i l'accés a Serinyà.

La Generalitat ha tret a licitació les obres que han de permetre millorar la funcionalitat i la seguretat d'aquest tram. El pressupost inicial és de 15 milions d'euros. La intenció és que, un cop s'hagin adjudicat les obres, l'adjudicatària pugui començar els treballs a finals d'aquest mateix 2019, amb l'objectiu que estiguin enllestits en un termini de dotze mesos.

En paral·lel, l'obra també preveu millorar els enllaços i les incorporacions i sortides a la C-66. En concret, s'actuarà en quatre enllaços: els que donen accés a la variant des de les carreteres GI-513, GIV-5132, GIP-5121 i el de Banyoles est. Aquí s'hi construiran noves rotondes i s'allargaran els carrils d'incorporació i sortida, per millorar la seguretat quan els vehicles facin les maniobres.

Per últim, els treballs també inclouen l'estesa d'una nova capa de paviment a la C-66 -que proporcioni més adherència al ferm, més drenatge i menys soroll- i es milloraran les cunetes perquè siguin trepitjables, cosa que donarà un sobreample a la carretera.