14 de agost de 2019
14.08.2019

El tancament de la base de Ryanair a Girona pot fer perdre 99.000 seients

Avisen d'efectes negatius en el sector turístic, que veurà com l'arribada de viatgers de la línia aèria cau · El mercat britànic, el més perjudicat

14.08.2019 | 00:15
Un avió de la companyia de baix cost Ryanair

L'anunci de l'aerolínia irlandesa Ryanair de tancar les bases que té als aeroports Girona-Costa Brava, Tenerife Sur, Las Palmas i Faro (Portugal), almenys aquestes últimes al gener de 2020, pot afectar més d'1,4 milions de places aèries que ja estaven programades per al primer semestre de l'any.

Així es desprèn d'un càlcul elaborat per la consultora d'intel·ligència turística Mabrian Technologies, en col·laboració amb Interface Tourism Spain. D'acord amb aquestes previsions, la terminal de Vilobí d'Onyar, amb 99.000 seients menys, seria la menys afectada de totes.

La decisió de la companyia de baix cost podria tenir un greu efecte en el sector turístic de cadascuna de les destinacions on es preveu una retallada tan important.

Les Canàries, les més afectades

Segons la consultora, les illes Canàries serien, sens dubte, el destí més perjudicat pel tancament de les bases de Ryanair en dos dels seus aeroports i, especialment, Tenerife, ja que entre les terminals de Tenerife Sur i de Las Palmas durant el primer semestre de 2020 es posen en joc més de 949.000 places.

Per la seva banda, l'aeroport de Faro, a l'Algarve portuguès, també patiria una dura caiguda, amb 360.000 places; mentre que el de Girona, amb 99.000, seria el que es veuria menys afectat.

El mateix estudi posa de manifest que si bé aquest efecte sobre la programació de seients per al 2020 resulta preocupant, encara ho és més si aquestes places es comparen amb les que la companyia ha programat en els primers sis mesos de 2019 en aquestes destinacions: 540.000, que en la comparativa interanual representen una caiguda del 27,8%. Fins al juliol, el 65% dels turistes que han passat per l'aeroport de Girona (191.379) ho han fet en vols de Ryanair.

Si s'analitza la possible pèrdua de places turístiques per mercats d'origen, el britànic és el que resultaria més perjudicat, amb més de 535.000; seguit de l'espanyol, amb més de 253.000 places, i l'alemany, amb pràcticament 172.000 de menys.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook