Comissions Obreres aposta per potenciar els aeroports de Girona i Reus, que considera «perfectament capacitats per assumir l'increment del servei aeroportuari», en lloc d'El Prat, tal com preveu Aena. El secretari general del sindicat a Catalunya, Javier Pacheco, ha expressat en un missatge a través del seu compte de Twitter que amb aquesta mesura no se saturaria l'espai aeri de Barcelona, es reduiria l'impacte de la contaminació a l'àrea metropolitana i es desenvoluparia econòmicament el territori.

En un comunicat, CCOO ha criticat que la voluntat d'Aena d'ampliar l'aeroport barceloní «no té en compte» l'impacte mediambiental i sobre la qualitat de l'aire dels municipis propers, que «presenten un problema de saturació aèria i de qualitat ambiental».

En el seu lloc, el sindicat argumenta que ampliar els aeroports de Girona i Reus «és una aposta per millorar el desenvolupament dels territoris fora de l'àrea metropolitana, ajudant per tant a lluitar contra la despoblació d'una part important de Catalunya».

El sindicat ha reclamat una «major coordinació» entre administracions per abordar propostes com l'ampliació d'El Prat, «que afecten les polítiques de mobilitat i lluita contra el canvi climàtic», per evitar «impactes negatius» en l'economia i l'ocupació.

Entre les propostes per ampliar la infraestructura d'El Prat, Aena estudia la prolongació de la tercera pista de l'aeroport amb 500 metres addicionals.