18 de febrer de 2020
18.02.2020

La Subdelegació estudia deslocalitzar tràmits per alleujar la càrrega a Estrangeria

La proposta arriba la mateixa setmana que l'Oficina perdrà personal i estarà «sota mínims»

18.02.2020 | 09:02

La Subdelegació de l'Estat va anunciar ahir que d'entre el paquet de mesures pendents per fer front al «col·lapse» que viu Estrangeria, està estudiant la possibilitat de deslocalitzar tràmits no presencials per tal que els assumeixin altres oficines d'estrangeria. Aquesta proposta arriba la mateixa setmana que l'Oficina perdrà sis treballadors per concurs de trasllat i dos més per jubilació. Està previst que les places es cobreixin amb interinatges durant el març.

En una nota de premsa, l'organisme va assegurar que la deslocalització d'alguns tràmits podria alliberar la càrrega de treball de l'oficina de Girona, que sosté, és una de les que té un major percentatge d'immigració a l'Estat. Pel que fa al volum de feina, va xifrar en 17.814 els expedients emesos el 2019, més de 2.500 més que l'any anterior. Això ha fet que hagi endegat «una línia de treball per introduir millores», entre les quals hi ha la «reorganització de l'equip» i la possibilitat de demanar cita prèvia per internet per a alguns tràmits.

Es tracta de gestions de reagrupament familiar, renovació de permisos, la residència de llarga durada i la permanent. La resta són encara presencials.

Amb tot, l'òrgan assenyala que l'Oficina «ha guanyat hores de jornada a la tarda que destina a processos de revisió de documents», ja que des d'aquest dilluns, tal com va avançar aquest mitjà, només atén cites prèvies i no es poden fer consultes, que suposa un gruix important de la feina del personal. Ho corrobora la Subdelegació, que xifra en 1.200 les cites informatives mensuals donades a estrangeria de mitjana els últims mesos.

Presentació telemàtica

Precisament, els Col·legis d'Advocats de Girona i Figueres van reunir-se ahir amb la Subdelegació per demanar que es permeti presentar totes les sol·licituds via telemàtica. D'aquesta manera indiquen que es podria fer front a l'allau de cites prèvies que són denegades diàriament.

La proposta dels advocats passa perquè es puguin presentar telemàticament les sol·licituds inicials. A partir d'aquí, des de la Subdelegació s'hauria de donar cita –aquest cop, presencial- per validar la documentació, segellar-la i engegar el procés per resoldre la sol·licitud. Aquest procés, però, el farien els advocats, fet que fa recelar la plataforma Girona Acull, que no veu just que s'hagi de pagar un advocat per tenir cita, ja que el que es pretén és «professionalitzar un dret». Amb tot, els col·legis indiquen que «no té per què ser així, i que l'objectiu és que el sistema sigui àgil i gratuït i estendre-ho a tots els interessats».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook