28 de abril de 2020
28.04.2020
Diari de Girona

Adif reprèn les obres de reconstrucció del pont del riu Tordera destruït pel «Gloria»

La companyia manté la previsió inicial de restablir el trànsit ferroviari entre Blanes i Malgrat a finals d'any L'antiga estructura ja ha estat enderrocada

27.04.2020 | 23:30
El temporal «Gloria» va provocar la caiguda del pont que passa sobre el riu Tordera.

Adif ha reprès les obres de reconstrucció del pont de la línia 1 de Rodalies que passa sobre el riu Tordera, entre Malgrat de Mar i Blanes, que va caure el mes de gener a causa de la força del temporal Gloria. Els treballs es van frenar en sec durant l'aturada total de l'activitat per l'estat d'alarma, però amb el relaxament de les mesures, el passat 14 d'abril, els treballs es van reprendre i reprogramat amb l'objectiu que l'entrebanc d'aquestes setmanes no afecti la previsió inicial de restablir el trànsit ferroviari a finals d'any.

A través d'un comunicat, la companyia va explicar ahir que està «reprogramant el cronograma d'execució dels treballs», que sumen una inversió de 8,6 milions d'euros, «per tal de complir amb la previsió» de tornar a connectar les dues localitats per tren abans que acabi el 2020. Això tot i «els condicionants derivats de l'actual situació d'alarma sanitària», que va obligar a suspendre temporalment els treballs i de l'episodi d'intenses pluges dels últims dies, que han augmentat la «complexitat» de les actuacions.

El col·lapse d'una de les 14 columnes del pont per l'augment sobtat del cabal del riu Tordera el gener passat a causa de les fortes precipitacions acumulades en pocs dies va ser la principal afectació a la infraestructura ferroviària a Catalunya després del pas del temporal Gloria, la qual cosa va obligar a tallar el trànsit ferroviari entre Malgrat i Blanes.

Després de la borrasca, Adif està construint una nova estructura de 221,3 metres de longitud, a la línia d'ample convencional Barcelona-Mataró-Maçanet. Fins a la data, s'ha executat ja la demolició i el desenrunat de l'estructura antiga, així com la instal·lació d'una planta per a l'aprofitament dels materials provinents del pont enderrocat. Segons Adif, també s'han desviat les instal·lacions i canalitzacions ferroviàries mitjançant l'execució d'una línia aèria provisional que creua la llera del riu Tordera. Actualment les operacions s'estan centrant en tasques de fonamentació per després executar els estreps amb els quals continuar el muntatge de la cintra del tauler.

D'altra banda, Adif també està portant a terme altres treballs de millora de les estructures danyades pel Gloria a altres municipis catalans.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook