Sorea, companyia gestora del cicle integral de l'aigua, ha llançat una nova campanya a través de la qual donarà un euro a l'assaig clínic #JoEmCorono per cada usuari que deixi el paper i es passi a la factura digital. D'aquesta manera, la companyia contribueix a la lluita contra el coronavirus i mostra a la vegada el seu compromís amb la investigació, alhora que fomenta la conscienciació ambiental.

A Catalunya, hi ha aproximadament un milió de persones que encara reben la factura de l'aigua en paper amb Sorea o alguna de les seves filials. Amb el missatge «Un gest per lluitar contra la COVID-19», la companyia anima els seus usuaris a fer el pas definitiu a la correspondència digital -sense cap cost per a aquests- i Sorea farà el donatiu corresponent a l'assaig clínic encapçalat per l'equip de metges i investigadors de la Fundació Lluita contra la Sida, IrsiCaixa i l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol.

A més de contribuir a la lluita contra el coronavirus, aquesta campanya solidària té com a objectiu conscienciar sobre el malbaratament de paper i la generació de residus, la qual cosa té un impacte directe en la sostenibilitat del planeta. Així es vol promoure la col·laboració ciutadana amb una iniciativa a la qual ja s'han sumat milers d'usuaris domèstics i empreses.

Per tal de facilitar el tràmit als seus usuaris, Sorea ha redissenyat el lloc web holafacturadigital.com, des d'on es pot omplir un senzill formulari. Amb la factura digital, l'usuari podrà rebre les factures i la seva correspondència al seu correu electrònic. D'aquesta manera, a més, la comunicació és més efectiva i immediata. Les companyies filials i participades de SOREA -Comaigua, Aigües de Cervera i la Segarra,Gestaigua, Aigües de Sant Vicenç dels Horts, Aigües de Sant Pere de Ribes, Aigües Colomenques, Aigües de Palamós, Aigua de Rigat i Anaigua- també s'han adherit a la campanya que encapçala el Grup Agbar.

L'any passat Sorea juntament amb les seves filials van signar un conveni de col·laboració amb Creu Roja, del qual ambdues companyies destinaven 1? al Programa de Pobresa Energètica de l'organització humanitària per cada usuari que sol·licités rebre la seva factura de forma digital.

La campanya va donar un excel·lent resultat i va captar la solidaritat de les persones, ja que segons les xifres facilitades es va tancar el passat 29 de febrer amb 35.200 altes a la factura digital, fet que va representar la donació de 35.200 ? a la Creu Roja. Ara més que mai es continua necessitant la col·laboració de les persones, les entitats i les empreses per poder tirar endavant la recerca i lluitar contra la pandèmia.