El ministre alemany de Transports, Alexander Dobrindt, ha amenaçat amb posar en marxa controls d'emissions contaminants per als cotxes sense avís previ, a "l'estil de les proves de dopatge" que es fan als esportistes, per evitar que pugui repetir-se l'escàndol dels motors dièsel trucats dels Volkswagen (VW).

En una entrevista amb el dominical Bild am Sonntag, Dobrindt defensa la implantació d'aquestes proves aleatòries a través de les quals, per exemple, es podrien controlar un dia per sorpresa les emissions de determinats cotxes d'una empresa de lloguer.

"Aquestes proves addicionals haurien d'ajudar a recuperar la confiança en la indústria de l'automòbil, perduda després de l'escàndol de Volkswagen", va assenyalar. Segons ell, a l'Oficina Federal de Vehicles a Motor (KBA) s'estan creant instal·lacions de proves sota la supervisió del Ministeri de Transports.

Al marge d'aquesta qüestió, Dobrindt va ratificar l'aposta alemanya d'aconseguir que el 2020 hi hagi al país un milió de cotxes elèctrics. La meta és ambiciosa, si es té en compte que l'any passat, dels 3,2 milions de cotxes matriculats a Alemanya, només 12.363 eren elèctrics. Mentre el Govern debat la possibilitat de subvencionar la compra d'aquest tipus de vehicles, el ministre va avançar que es destinaran 300 milions d'euros per aixecar al país 15.000 punts de recàrrega addicionals, instal·lacions que podrien gestionar inversors privats.