CaixaBank ha rebut la puntuació més alta en l'informe realitzat per Forrester Research 2016 European Mobile Banking Funcionality Benchmark, que examina les aplicacions de banca mòbil d'onze grans entitats financeres retail d'Europa, informa l'entitat. CaixaBank també s'ha situat segona en l'estudi 2016 Global Mobile Banking Functionality Benchmark, que Forrester realitza avaluant les apps de 46 bancs mundials.

És el segon any consecutiu que CaixaBank obté la puntuació més alta del sector a Europa, recorden fonts de l'entitat. En l'estudi europeu de 2016, Forrester destaca que «CaixaBank segueix per davant dels seus competidors a Europa (...) amb una àmplia varietat de possibilitats de transaccions, com en serveis de nova generació i funcionalitats de màrqueting i vendes». En total, CaixaBank ha obtingut 85 punts sobre una escala de 100, la millor valoració de tota la banca europea. D'altra banda, en l'estudi global la puntuació aconseguida per CaixaBank la situa com la segona millor entitat del món del servei de banca mòbil.

Segons dades del primer semestre de 2016, CaixaBank ha superat els 3 milions de clients operatius de banca mòbil al mes, assenyala l'entitat, que és la que té el major nombre de clients actius d'un servei de banca mòbil a Espanya. Respecte 2015, el creixement ha estat del 16%.

Quant a nombre d'operacions, durant els sis primers mesos de l'any, CaixaBank ha registrat més de 4,4 milions de moviments i transaccions al dia en el seu canal mòbil, un 55% més que el mateix període de 2015. Durant el primer semestre, pels serveis mòbils de CaixaBank, s'han realitzat 800 milions d'operacions. A través del mòbil es realitzen 1 de cada 5 transaccions de l'entitat, el que la converteix en el segon canal operatiu dels clients de CaixaBank i només superat pel servei web. Cada minut, a CaixaBank es realitzen més de 3.000 operacions a través del mòbil. Els clients de CaixaBank es connecten a Línia Oberta mòbil un promig de 14 vegades al mes i realitzen una mitjana de 44 operacions per persona. Quant a creixement comercial, cada cop s'incrementa més el número de productes contractats directament pel client a través del mòbil. Segons dades de juny, el 25% de la producció de préstecs personals d'abonament immediat (Click&go) es formalitzen pel canal mòbil.

Així mateix, el 15% de la compravenda de valors i prop del 19% de les transferències es realitzen via mòbil. Les opcions més sol·licitades són la consulta de comptes i targetes, els traspassos i transferències i la compravenda de valors. Els productes més contractats a través del mòbil són préstecs, targetes i fons d'inversió.