26 de gener de 2018
26.01.2018

L'ocupació hotelera va caure més d'un 15% a Barcelona des de l'octubre

El Gremi d'Hotels assegura que van poder «salvar» l'any i van facturar un 6% més que l'any passat malgrat el «fatídic» darrer trimestre de 2017

26.01.2018 | 07:11

Els hotels de Barcelona van tancar l'any 2017 amb una ocupació mitjana del 80%, en la mateixa línia que el 2016, i una facturació un 6% superior, malgrat un darrer trimestre «fatídic», segons el president del Gremi d'Hotels, Jordi Clos.

Segons les dades, la facturació va caure un 15% a l'octubre -el mes amb més ocupació tradicionalment juntament amb maig-, un altre 15% al novembre i un 25% al desembre, en comparació amb els mateixos mesos del 2016, sent els més afectats els hotels de luxe, ja que, només al desembre, els de cinc estrelles van registrar una caiguda del 35%.

Els mercats d'origen amb un descens més gran han estat el domèstic i l'anglosaxó, especialment els nord-americans.

Els hotels barcelonins han tancat l'any amb un preu mitjà d'habitació per nit de 138 euros, la qual cosa significa un increment de 7,5 euros en comparació amb el 2016, però Clos va remarcar que l'increment en el primer semestre se situava en els 15 euros respecte a l'any anterior.

Quant a l'ocupació, va indicar que en el primer semestre rondava el 86%, mentre que va acabar en una mitjana del 80%, equivalent a l'any anterior però per sota de les expectatives elevades que els hotelers tenien durant la primera meitat de l'any.

En termes d'ocupació, el president del Gremi va assegurar que des de setembre no s'han renovat uns 2.000 contractes en el sector.

De cara al 2018, va assenyalar que el mes de gener està registrant dades pràcticament iguals que l'any passat, encara que va subratllar que és el pitjor mes habitualment en ocupació; la primera quinzena de febrer està lleugerament per sota en reserves que l'any passat, però pel Mobile World Congress es manté en les mateixes xifres, mentre que març i abril presenten reserves «força per sota».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook