El mecanisme extrajudicial per resoldre el conflicte de les clàusules sòl creat pel Govern al gener de 2017 va rebre un total d'1,16 milions de reclamacions fins al tancament d'agost de 2018, de les quals només va estimar i finalment va arribar a acord en el 41,25% dels casos.

Així ho indiquen les dades que les entitats de crèdit remeten a la comissió de seguiment, control i avaluació de les reclamacions efectuades per a la protecció dels consumidors en matèria de clàusules sòl, que han estat analitzades aquest dijous en la quarta reunió d'aquesta comissió.

D'aquestes, 1,166 milions de demandes van ser estimades, i en 517.502 (68,5%) de les quals es va aconseguir un acord entre el client i el banc en 481.276 ocasions. Així, el 58,74% de les reclamacions no s'han resolt amb acord per al client. En concret, la banca va desestimar 226.148 reclamacions, el 29,9% de les 517.502 admeses a tràmit.