El 2019 serà una data clau en l'evolució d'Alife, la plataforma creada per facilitar els contactes entre les persones que han perdut un ésser estimat. Així ho demostra l'èxit de la presentació de la tecnologia, desenvolupada per l' start-up gironina Lideralia, a la Convenció i Fira Internacional de l'Associació Nacional de Directors de Funeràries (NFDA), celebrada a Salt Lake City (Utah, EUA) aquest mes d'octubre. Els responsables de l'empresa van tancar els primers preacords amb les principals empreses americanes del sector funerari i van rebre l'entusiasme de les empreses asiàtiques, mercat al qual estava previst introduir-se al llarg de 2020-21.

Segons Jordi Martínez, CEO i cofundador d'Alife, el 2019 serà l'any de més creixement en nombre d'empreses que oferiran Alife als seus clients en tot el món. «El repte no és seguir creixent, sinó adaptar-nos ràpidament a les necessitats de cada cultura, ampliar el nostre equip, millorar la nostra infraestructura i seguir liderant aquest canvi amb el que Alife podria estar present en més de 600.000 serveis funeraris per any, en quatre continents molt diversos culturalment», afirma.

Alife es va presentar a finals de 2016 i permet informar tot l'entorn familiar, a través del mòbil, de la data, l'hora i el lloc de la cerimònia de defunció d'un ésser estimat i compartir així els records. Desenvolupada per l' start-up gironina Lideralia, l'app s'ha convertit en tot un referent tecnològic per a les principals empreses del sector funerari d'arreu del món. Aquestes empreses són les encarregades d'activar la xarxa i un únic SMS amb un enllaç. Un cop obert aquest enllaç es pot accedir a tota la informació sobre el difunt, que es pot compartir amb la resta de familiars i amics.

També disposa d'un canal de TV (Alife TV), que no deixa de créixer i que inclou reportatges sobre la gestió del dol, una guia de tràmits i informació pràctica sobre aquest tipus de successos. A més, acaba d'estrenar els primers reportatges d'històries reals que ajuden les famílies que han perdut un ésser estimat a fer front a aquest tipus de situacions ( alifetv.es).

Alife també permet recollir les valoracions dels assistents a una cerimònia funerària sobre l'estat de les instal·lacions, el tracte humà i la qualitat dels serveis oferts. En base a aquests paràmetres, el Grupo ASV va rebre el mes d'octubre passat el primer Certificate of Excellence, amb una nota de 5 sobre 5 en tots els centres en els quals tenen integrada aquesta tecnologia. Així, s'ha convertit en la primera empresa de serveis funeraris en aconseguir aquest certificat emès de forma independent i basat en l'opinió de tots aquells que han fet servir les seves instal·lacions.