Zara, Movistar i Santander s'han posicionat per segon any consecutiu com les marques espanyoles més valuoses, segons el rànquing BrandZ, elaborat per Kantar i WPP, que mesura el valor que té cada marca. En el primer lloc es troba Zara, amb un valor de 22.100 milions d'euros, xifra que suposa un import un 1% per sota de l'any passat, tot i que concentra el 30% del valor total de les 30 marques espanyoles més valuoses.

Per darrere d'aquesta marca de moda del grup Inditex hi ha el proveïdor de telecomunicacions Movistar, amb un valor de 19.000 milions d'euros, després de perdre un 2% en relació amb l'anterior edició.

Lluny de les dues primeres es troba el Santander, amb un valor de marca de 8.800 milions d'euros, després de créixer un 13% en l'últim any, seguit de prop per una altra entitat bancària, el BBVA, amb un valor de 7.500 milions d'euros, que ha crescut un 7%.

En els següents quatre llocs es troben diverses companyies de l'àmbit de l'energia, petroli i gas: Iberdrola, que compta amb un valor de mercat de 5.000 milions d'euros), Naturgy (4.500 milions d'euros), Endesa (4.350 milions d'euros) i Repsol (2.700 milions d'euros). En els següents llocs hi ha Massimo Dutti, Mercadona, Pull & Bear, Bershka, CaixaBank, El Corte Inglés, Stradivarius, Bankia, Mango, Mapfre, Catalana Occidente, Mahou, Cruzcampo, Banc Sabadell, Jazztel, Telecinco, Iberia, Antena 3, Estrella Damm, Seat, Bankinter i Cuatro.

A més d'aquesta classificació general amb les 15 marques espanyoles més valuoses, Repsol, amb un creixement del 19%, es posiciona com la marca amb millor valoració a Brand Experience, que valora la capacitat de les marques per cobrir les necessitats dels consumidors i estar disponibles «on i quan se les necessita».

Per la seva banda, CaixaBank ha estat premiada amb la menció Top Riser, en ser la marca de tot el rànquing que aconsegueix un major creixement, un 36% respecte l'any passat, arribant als 1.400 milions d'euros.

A més, la marca de llet Central Lechera Asturiana ha guanyat el premi Brand Purpose, que reconeix «la importància de tenir una missió de millorar la vida de la gent més enllà de l'objectiu de venda». En el seu conjunt, aquestes 30 marques aconsegueixen un valor de 92.000 milions d'euros, una xifra que suposa un augment de l'1% respecte la registrada en l'última edició.