17 de maig de 2019
17.05.2019

L'exportació de porc a la Xina marca el seu rècord a l'inici d'any

Les empreses gironines facturen un 14% més que l'any passat, en passar de poc més de 28 milions d'euros fins a 33 milions Una de cada deu tones que es ven des d'Espanya surt de Girona

17.05.2019 | 01:08
Les empreses exportadores han encetat un bon any al gegant asiàtic.

Les empreses exportadores de carn de porc de les comarques gironines viuen una arrencada d'any de rècord. Segons les dades dels dos primers mesos, la facturació s'ha incrementat un 14% en passar de poc més de 28 milions d'euros a ja prop de 33 milions d'euros.

I això tenint en compte que les tones s'han quedat estabilitzades en les 13.000 de l'any anterior. Segons les dades de Datacomex, el servei estadístic de comerç exterior del Govern espanyol, una de cada deu tones de les que es venen des d'Espanya al gegant asiàtic surt de les comarques gironines.

Les exportacions espanyoles de porcí a la Xina es van elevar un 32,8% en els dos primers mesos de 2019, amb un total de 80.776 tones, la qual cosa ha suposat una facturació superior als 117,7 milions d'euros, un 34,5% més que en el mateix període de l'any anterior, segons les últimes dades de Datacomex, elaborats per la Interprofessional del Porcí de Capa Blanca (Interporc).

En concret, el sector ha subratllat que el mercat xinès de carn de porcí és de gran rellevància a escala internacional, ja que suposa més del 50% del total del consum mundial de porc. A més, es tracta del primer comprador en volum a Espanya de carn i elaborats de porcí, amb prop del 16% de les exportacions sectorials, i el segon si es mesura en valor (9,7% del total sectorial).

Un increment que arriba després que els governs d'Espanya i la Xina rubriquessin l'any passat un acord de cooperació sobre requisits fitosanitaris per exportar porcí, que cobreix la carn fresca i congelada, el pernil amb os, la paleta, el llom, el salsitxó i el xoriço.

D'aquesta forma, la interprofessional està realitzant diverses promocions a la Xina per promocionar el porcí espanyol i facilitar els intercanvis comercials entre les empreses espanyoles i importadors xinesos i enfortir les relacions institucionals entre tots dos països, a més d'aconseguir guanyar quota de mercat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook