La consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, va animar, ahir, a reforçar l'aposta pel turisme desestacionalitzat, d'interior i de caire cultural per «complementar» el de sol i platja, que només es concentra en tres mesos a l'estiu i representa el 47% d'arribades de visitants. En aquest sentit, apuntava que els mercats asiàtics se situen entre els principals objectius de mercat del Govern i posava l'exemple del turisme japonès, que gasta «el triple que la resta de turistes» i defuig el sol i platja, «al contrari, volen turisme cultural, d'interior i un 40% de les seves visites ja no són a Barcelona en un segon viatge». Segons dades de l'INE de gener i juliol, la despesa dels turistes estrangers va augmentar un 4,9% en termes interanuals, fins als 12.347,9 milions d'euros, mentre que la xifra de visitants internacionals va pujar un 1,5% i es va enfilar fins als 11,3 milions. La consellera va explicar que un dels principals objectius del seu departament és que els turistes es redistribueixin tant en el temps com pel territori i restar quota de mercat al turisme de sol i platja. Chacón va fer aquestes declaracions a l'oficina del Palau Robert de Barcelona, una de les 221 que existeixen a Catalunya, amb motiu del Dia Internacional del Turisme. La consellera va recordar que aquest sector representa un 12% del PIB i un 14% de l'ocupació i va remarcar la necessitat de «pujar al tren de les noves tecnologies» (va citar el clúster turisme TIC, que aplega 300 empreses i 9.000 treballadors, com a cas d'èxit). Juntament amb l'allotjament i el transport, el lleure i les experiències representen la principal despesa dels turistes.