05 de octubre de 2019
05.10.2019
Diari de Girona

el negoci darrere de la venda de segona mà

05.10.2019 | 00:14
el negoci darrere de la venda de segona mà

En els darrers temps, sobretot amb l'inici de la crisi econòmica, el mercat de segona mà ha passat a convertir-se en una opció per a tots aquells que necessiten comprar alguna cosa i, sobretot, per als que volen desfer-se d'objectes o possessions que no fan servir i, a més, treure uns ingressos extres.

Gràcies al naixement de portals com Wallapop, que el 2013 va fer furor a Espanya, els ciutadans es van aficionar a buscar al mercat digital de segona mà tota mena de coses, des d'estris esportius a aparells tecnològics, a molt millor preu i en moltes ocasions gairebé nous, en perfecte estat d'ús.

Però a més, un altre tipus de possessions van començar a vendre's amb més afany a la xarxa: les peces de roba. Van començar les de luxe, amb portals dedicats exclusivament a la venda de peces i complements de segona mà signats per dissenyadors d'alta gamma (Gucci, Dolce & Gabbana, Chanel, Louis Vuitton, etc.). En aquest camp, Farfetch o Vestiaire Collective han aconseguit convertir-se en empreses d'èxit i facturar milions a l'any gràcies al mercat secundari del luxe.

Però aviat es va estendre a tot tipus de peces, més enllà de la roba de marca. Actualment hi ha pàgines web en què es pot vendre roba normal, la que portem la majoria dels mortals. I certament funcionen, ja que hi ha un ampli mercat que compra i ven. Micolet, Chicfy o la nova Vinted donen fe que la gent està apostant per vestir de segona mà, cosa que implica que altres guanyen diners desfent-se de les peces de vestir que no necessiten.

Però com funciona la venda de roba de segona mà a internet? En concret, hi ha dos models de negoci. D'una banda, hi ha empreses que s'encarreguen de tot, recollint la roba que vols vendre a casa teva, seleccionant la que és òptima per a la venda, fent una taxació, fotografiant-la i penjant-la al seu web. Com és lògic, s'emporten la seva comissió, que sol estar entre el 20% o 25% del preu de venda. Per altra banda, hi ha altres empreses que segueixen el model de Wallapop: «jo m'ho cuino, jo m'ho menjo». És el venedor el que puja les fotografies al web, posa el preu al producte i després s'encarrega de fer l'enviament o quedar amb el comprador per lliurar les seves peces.

Sens dubte, cada vegada més persones s'animen a provar sort i solen encertar. Perquè aquesta roba s'acaba venent, potser no en la seva totalitat, però sí una bona part, ja que hi ha un nou mercat per a això, format pels que prefereixen no gastar tants diners en roba nova. Ja ho sabeu, si voleu guanyar diners i, a més, contribuir a millorar el malmès medi ambient, obriu el vostre armari i feu neteja. La butxaca i la ment us ho agrairan.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook