10 de maig de 2020
10.05.2020
Diari de Girona



Empreses que vetllen pels actius més importants, les persones


07.05.2020 | 12:52

AVUI MÉS que mai, cobra signi? cat la idea que les empreses i la seva aportació a la societat, són el resultat del treball, la creativitat, el talent i la motivació de cadascuna de les persones que les componen.



En aquesta radiogra?a, conceptes com ara transparència, ètica, formació, protecció dels drets humans, sostenibilitat, inclusió social, investigació o igualtat han anat guanyant molts llocs en les escales de valor de les compannyies, fins al punt d?encapçalar la llista de prioritats. Així, la immensa majoria de les empreses ja són molt conscients que apostar de manera rotunda, clara i decidida per la Responsabilitat Social Corporativa (RSC), lluny d?impedir el creixement, suposa una oportunitat única per impulsar un negoci de forma sostenible.



Una de les companyies de referència en aquest terreny és Banco Santander, que dedica esforços constants a contribuir al progrés i millora de la societat.



En el context de crisi sanitària en el qual ens trobem, la companyia treballa des del primer moment per ajudar a pal·liar els efectes negatius de la pandèmia, i el primer que ha fet és enfocar part dels seus esforços en la societat i en els seus propis empleats.



Mesures, totes elles, alineades amb la seva política de Banca Responsable i que defineixen tota una manera d?entendre el negoci, posant al centre les persones.



Des de l?inici de la pandèmia del coronavirus, dues de les prioritats de Grupo Santander, han sigut treballar amb gran rapidesa per protegir la salut dels seus 200.000 empleats de tot el món i contribuir a la lluita contra la covid-19 per ajudar les autoritats a través de la compra i donació de material sanitari de primera necessitat, col·laborar en projectes d?investigació ja en marxa i desenvolupant iniciatives per recolzar els col·lectius més vulnerables.



Per protegir la salut dels seus empleats, algunes mesures han sigut crucials. El Teletreball i la inversió realitzada en tecnologia i innovació està permetent que



100.000 empleats de tot el Grup estiguin treballant en remot.



A les oficines de l?entitat, s?han establert horaris d?atenció especials, tancaments selectius, torns o mesures de protecció addicionals com l?ús de guants, gels alcohòlics, instal·lació de separadors plàstics, etc.





A les seves seus corporatives, per a aquells professionals que segueixen desenvolupant la seva funció des dels edi?cis corporatius de l?entitat (sobretot personal crític per a la continuïtat de les operacions del Grup) s?han reforçat les mesures de distanciament social, s?han habilitat ubicacions alternatives, s?han segregat equips, reforçat la neteja i s?ha reduït al mínim el nó mbre de persones als centres de treball.



Per ajudar a les autoritats en la lluita contra la pandèmia, Santander va habilitar un fons solidari, ?Juntos?, que ja supera els 25 milions d?euros per a la compra d?equipament mèdic, roba de protecció i altres equips que són necessaris per tractar els pacients infectats pel virus, així com la col·laboració amb



El vertader actiu de qualsevolempresa no ésel seu comptede resultats, sinó els seus empleats



diferents institucions en projectes d?investigació i d?ajuda als col·lectius més vulnerables. Per un altre costat, per recolzar la comunitat universitària durant el període de mobilitat limitada a causa del coronavirus, Santander, a través de Santander Universidades, ha llançat les beques online #YoMeQuedoEn-Casa per a més de 20.000 joves i professionals universitaris; un programa per al desenvolupament d?aquelles competències digitals, idiomes i habilitats que



millorin la seva ocupabilitat futura.



En aquest sentit, l?entitat també ha mobilitzat més de 40 milions d?euros del seu mecenatge en Educació per recolzar projectes de col·laboració liderats principalment per les universitats, que facin front als desa? aments sanitaris i educatius sorgits per la crisi de la covid-19.

Empreses que vetllen pels actius més importants, les persones

Avui més que mai, estem sent testimonis de com el valor de les marques i de les empreses, grans o petites, s?està traduint en l?esforç del seu capital humà, dels seus equips, per contribuir al benestar dels clients i de la societat en la qual operen

<div> <br /> <br /> </div>

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook