Quan falta un mes per a Nadal, les pimes catalanes ja comencen a preparar una campanya atípica, marcada per la pandèmia i carregada d'incerteses. Per la majoria de negocis, les dates nadalenques són la temporada estrella pel que fa a vendes, però les restriccions, el temor a possibles rebrots i l'impacte econòmic de la COVID els ha obligat a replantejar la seva estratègia comercial. En línies generals, el patró és similar: s'ofereixen més descomptes, les xarxes socials prenen més importància i, sobretot, s'aposta pel comerç en línia.

Les vendes a través d'internet es presenten com la gran alternativa -el mercat online es troba en màxims històrics- i els comerços es debaten entre engegar webs pròpies o apostar per portals com Amazon.

Segons les últimes dades del Banc d'Espanya, el volum de compres a través d'internet creix a un ritme sense precedents. Des de l'esclat de la pandèmia, el mercat online ha incrementat la seva quota sobre el total de les vendes en set punts percentuals (el comerç en línia ha passat de representar el 15% sobre el total de vendes a l'Estat a representar el 22%).