Els automòbils híbrids endollables tenen unes emissions de CO2 en la conducció al món real que en les proves que determinen el compliment de les emissions i les qualificacions anunciades als consumidors, segons un grup que insta els governs a revertir el suport públic a aquests models. Tres dels híbrids endollables més populars: el X5 de BMW, el XC60 de Volvo i l'Outlander de Mitsubishi excedeixen les seves emissions de diòxid de carboni anunciades fins a un 89% quan es prova en una bateria completament carregada, fairma Transport & Environment (T&E), amb seu Brussel·les. No s'acusa els fabricants d'automòbils d'irregularitats, però sí que afirmen que l'estudi evidencia errades en la legislació.

«Els híbrids endollables són automòbils elèctrics falsos, construïts com a proves de laboratori i d'exempcions fiscals, no per a una conducció real», va dir Julia Poliscanova, directora sènior de vehicles nets a T & E. «Llevat que es condueixi amb suavitat, les emissions de carboni poden sortir dels rangs anunciats» .

Les vendes d'automòbils que funcionen amb bateries de rang elèctric limitat i es complementen amb un motor ha augmentat aquest any a Europa, gràcies als incentius governamentals. França, Alemanya, Itàlia i Espanya han gastat més de 436 milions d'euros en subsidis a aquest tipus de vehicle durant els primers nou mesos d'aquest any, va dir T&E, citant una estimació de Schmidt Automotive Research.

Els fabricants d'automòbils també han adoptat els híbrids com una forma de reduir les classificacions de CO2 de la flota de vehicles que venen. T&E creu que és «altament improbable» que les marques arribin als objectius de la UE aquest any si les proves d'emissions fossin més representatives del que passa en l'ús al món real.

La Comissió Europea ha de formular noves mesures per assolir els seus objectius climàtics a mitjans de l'any vinent, i podria modificar la política de subsidis a aquest tipus de cotxe.