CaixaBank ha finalitzat el procés de substitució de la marca Bankia a les oficines retail, segons ha informat l'entitat en un comunicat. Els treballs han suposat el canvi de la retolació interior i exterior de més de 2.100 oficines, així com la personalització de la imatge dels caixers situats en les mateixes.

L'unificació d'imatge, que va finalitzar a principis de mes segons el calendari previst, es va fer de forma progressiva des de començaments d'abril i fins a aconseguir el conjunt de la xarxa en tota Espanya.

Aquest procés es va iniciar després de produir-se la fusió legal d'ambdues entitats amb l'adaptació de la imatge de marca als edificis corporatius, entre els quals s'inclouen la seu operativa de Madrid i l'antiga seu social de Bankia, situada a València, entre altres.

L'entitat combinada té 623.800 milions d'euros en actius a Espanya, compta amb prop de 20 milions de clients i té presència en més de 2.200 municipis. En l'actualitat té una quota de mercat del 24% en dipòsits, del 26% en crèdit i del 29% en productes d'estalvi a llarg termini --que inclou assegurances d'estalvi, fons d'inversió i plans de pensions. En paral·lel, els sindicats de CaixaBank van enviar una carta al president de la Fundació Bancària La Caixa i expresident del banc, Isidre Fainé, en la qual li demanen «ajuda» per a frenar l’ERE en l’entitat, que preveu 6.950 extincions de contracte i 686 recol·locacions en filials del grup.

La missiva dirigida a Fainé la signen una dotzena de sindicats, entre ells SECB, CaixaBank, UGT o CGT, que mostren la seva preocupació per l’ajust de plantilla que planteja la direcció després de la fusió amb Bankia.