19 de novembre de 2019
19.11.2019

La Generalitat es proposa assolir la mitjana europea d'estudiants d'FP dual el 2022

L'objectiu és passar del 20% actual al 30% d'alumnes de segon curs que optin per la modalitat que inclou pràctiques remunerades a l'empresa

19.11.2019 | 00:28
Responsables de les diferents àrees que promouen la campanya, durant la seva presentació.

Els departaments d'Educació i de Treball, d'Afers socials i Famílies i Vicepresidència de la Generalitat s'han aliat per assolir la mitjana europea d'estudiants de formació professional dual l'any 2022, que se situa en el 30% de l'alumnat de segon curs, mentre que ara Catalunya està en el 20%. La modalitat dual inclou pràctiques remunerades dels estudiants en empreses.

Per aconseguir-ho, el dilluns 18 de novembre es va presentar la campanya publicitària «Un gir de 174 graus» que vol millorar la percepció i ampliar el coneixement que es té de l'FP inicial, incloent-hi la modalitat dual; la pensada per a l'ocupació de les persones aturades i la contínua.

El conseller d'Educació, Josep Bargalló, va remarcar que aquesta «és la primera campanya completa i potent que intenta abastar tota l'FP» i, també, el «reconeixement de l'alta qualitat que ja té en aquests moments: dels ensenyaments postobligatoris, és l'oferta de la que ens sentim més satisfets» –va afegir.

Una campanya que vol influir

Sobre el moment escollit per presentar la campanya, Bargalló va explicar que entre novembre i desembre és quan les famílies prenen decisions sobre centres i estudis. Per això, va dir que és l'hora «d'explicitar clarament excel·lència de l'FP, la seva diversitat en aquests 174 graus (els que ofereix ara la formació inicial) que donen resposta a les necessitats formatives i al mercat del nostre país».

Per la seva banda, el conseller de Treball, Afers socials i Famílies, Chakir El Hormani, es va referir a la formació professional com «un instrument que permet canviar el sistema productiu perquè incideix en el món del treball apoderant els treballadors i oferint a les empreses l'oportunitat de millorar».

La campanya publicitària, que protagonitzen persones reals, s'adreça tant a l'alumnat com a les famílies, així com a persones que estiguin a l'atur o aquelles que estiguin interessades en fer un reciclatge formatiu, a més de les empreses.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook