Els departaments d'Educació i de Treball, d'Afers socials i Famílies i Vicepresidència de la Generalitat s'han aliat per assolir la mitjana europea d'estudiants de formació professional dual l'any 2022, que se situa en el 30% de l'alumnat de segon curs, mentre que ara Catalunya està en el 20%. La modalitat dual inclou pràctiques remunerades dels estudiants en empreses.

Per aconseguir-ho, el dilluns 18 de novembre es va presentar la campanya publicitària «Un gir de 174 graus» que vol millorar la percepció i ampliar el coneixement que es té de l'FP inicial, incloent-hi la modalitat dual; la pensada per a l'ocupació de les persones aturades i la contínua.

El conseller d'Educació, Josep Bargalló, va remarcar que aquesta «és la primera campanya completa i potent que intenta abastar tota l'FP» i, també, el «reconeixement de l'alta qualitat que ja té en aquests moments: dels ensenyaments postobligatoris, és l'oferta de la que ens sentim més satisfets» -va afegir.

Una campanya que vol influir

Sobre el moment escollit per presentar la campanya, Bargalló va explicar que entre novembre i desembre és quan les famílies prenen decisions sobre centres i estudis. Per això, va dir que és l'hora «d'explicitar clarament excel·lència de l'FP, la seva diversitat en aquests 174 graus (els que ofereix ara la formació inicial) que donen resposta a les necessitats formatives i al mercat del nostre país».

Per la seva banda, el conseller de Treball, Afers socials i Famílies, Chakir El Hormani, es va referir a la formació professional com «un instrument que permet canviar el sistema productiu perquè incideix en el món del treball apoderant els treballadors i oferint a les empreses l'oportunitat de millorar».

La campanya publicitària, que protagonitzen persones reals, s'adreça tant a l'alumnat com a les famílies, així com a persones que estiguin a l'atur o aquelles que estiguin interessades en fer un reciclatge formatiu, a més de les empreses.