L'associació d'afectats del vol JK5022 recorda avui a les 154 persones que van morir el 20 d'agost de 2008 en l'accident d'un avió de la companyia Spanair a l'aeroport de Barajas (Madrid), amb "impotència" sense aconseguir demostrar encara la veritat del que va passar aquell dia. Així ho va assenyalar la presidenta de l'associació, Pilar Vera, que dient que el quart aniversari coincideix amb la "batalla tremenda" que segueixen perquè es revisi l'informe final a càrrec de la Comissió d'Investigació d'Accidents i d'Incidents d'Aviació Civil (CIAIAC), dependent del Ministeri de Foment, ja que les conclusions són "completament falses".

Vera va recordar que han sol·licitat, al Parlament Europeu, la revisió de l'informe, del Jutjat d'Instrucció de Madrid, Juan Javier Pérez, i que es va basar per tancar, el passat desembre, la instrucció de l'accident i imputar a dos tècnics de manteniment, posant "el comptador a zero".

Les víctimes creuen que la instrucció judicial s'ha conclòs massa aviat, una opinió compartida pel Col·legi de Pilots, que el passat dia 1 va demanar que es reobrís la investigació d'accident perquè l'informe, de la CIAIAC, tenia "nombrosos errors".

Per això, tenen la convicció que aconseguiran aquesta revisió, però confia que prèviament es faci del Ministeri de Foment, que va comprometre's a intentar ajudar a les víctimes amb la petició que comparegui la presidenta de la CIAIAC, Rosa Maria Arnau.

Segons la interlocutòria del magistrat, els tècnics imputats (José Antonio Viñuelas i Felipe García) van haver de seguir investigant el 20 d'agost de 2008 l'error detectat a l'avió abans de decidir ajornar la seva reparació i despatxar l'aparell, segons s'apunta també dins aquest mateix informe.