El Govern nord-americà ha començat a buscar un substitut per a un dels vehicles més importants del país, la limusina que assegura la protecció del president dels Estats Units. L'empresa que s'encarregarà de subministrar la nova limusina presidencial serà notificada el proper 29 de setembre, encara que l'anunci del guanyador del concurs no serà públic. De fet, el fet més probable és que el vehicle no serà revelat fins que estigui a punt d'entrar en servei a principis de 2015, quan el proper president dels Estats Units assumeixi el lloc. Però tot sembla apuntar que l'encàrrec podria recaure en l'actual proveïdor del vehicle, Cadillac, la marca de luxe de General Motors (GM).

El president nord-americà realitza tots els seus desplaçaments terrestres curts a bord de "La Bèstia", el sobrenom amb què es coneix la limusina presidencial, especialment dissenyada per protegir en les condicions més extremes el llogater de la Casa Blanca. Actualment aquest automòbil és un derivat del vehicle de carrer Cadillac DTS. Però només en aparença "La Bèstia" és un Cadillac similar als que es poden trobar en qualsevol concessionari nord-americà.

Encara que tots els detalls relacionats amb "La Bèstia" són secrets, des de les seves dimensions al motor que l'impulsa, analistes i especialistes han pogut compondre els últims anys un retrat robot de les característiques de l'actual limusina presidencial. Els especialistes han assenyalat que l'esmentat cotxe està equipat amb un centre de comunicacions ultra avançat, capaç de resistir atacs bioquímics, i posat el cas que el president necessiti una transfusió de sang, al maleter hi ha un banc de sang. El maleter també està equipat amb oxigen i equips per combatre incendis.

El dipòsit de gasolina està protegit per evitar que pugui explotar fins i tot si rep un impacte directe. El mateix succeeix amb els pneumàtics, que estan protegits amb Kevlar. Posat el cas que siguin destruïts, unes rodes d'acer permetran al vehicle seguir rodant.

A la part davantera "La Bèstia" està equipada amb un sistema de visió nocturna i llançadors per a gasos lacrimògens, així com altres mesures per dispersar multituds. El xassís conté alumini, titani i materials ceràmics per protegir contra trets i explosius. El mateix es pot aplicar al parabrisa i a les finestretes, fets amb un vidre especial amb diverses capes que resistiria impactes directes d'alta velocitat. Les superfícies envidriades del vehicle esan protegides amb mesures per evitar, per exemple, que les converses que pugui mantenir el president a l'interior puguin ser espiades amb tecnologies com sensors làser que detecten vibracions al vidre.

El secretisme que envolta tot allò relacionat amb la limusina presidencial és tan gran, que quan el director Roland Emmerich va decidir incloure en la seva última pel·lícula White House Down una rèplica de "La Bèstia", l'equip va haver de realitzar una verdadera tasca d'espionatge per satisfer el realitzador.

Ciryl O'Neil, president de la companyia que va construir les rèpliques utilitzades per Emmerich, va revelar que l'única manera d'obtenir detalls de "La Bèstia" va ser utilitzant fotografies del vehicle i intentant deduir-ne les dimensions.

Un cotxe de 7 metres

Gràcies al joc de fars davanter de "La Bèstia", que procedeix d'un tot terreny Cadillac Escalade, van poder deduir que la limusina presidencial té més de 7 metres de longitud. Una altra fotografia de Barack Obama al costat del vehicle els va permetre calcular la seva alçada en més d'1,86 metres.

La realitat és que "La Bèstia" no utilitza la plataforma d'un automòbil, sinó d'un camió de mida mitjana, probablement el Che?vrolet Kodiak. El seu motor és dièsel i té una potència mínima de 400 cavalls.

La tradició de les limusines presidencials va ser iniciada el 1939, quan el president Franklin Delano Roosevelt va encarregar a Lincoln, la marca de luxe de Ford, el Sunshine Special. Des d'aleshores, Ford i General Motors han entregat a la Casa Blanca les limusines que porten el president, encara que el 1972 Chrysler va proporcionar a Richard Nixon dos Imperial LeBaron.

El Sunshine Special està exposat al Museu Henry Ford de Detroit, juntament amb altres limusines presidencials, inclòs el Lincoln Continental 1961 que usava el president John F. Kennedy quan va ser assassinat el novembre de 1963 i el Lincoln Continental 1972 de Ronald Reagan.