El ministre d'Interior, Fernando Grande-Marlaska, va anunciar a la Comissió d'Interior del Senat la intenció del seu departament de rebaixar la velocitat màxima permesa de 100 a 90 quilòmetres per hora a totes les carreteres secundàries. «Intentarem reduir la velocitat màxima autoritzada a les carreteres secundàries, no s'espantin, el 77% de les morts en carretera són a les vies secundàries amb doble sentit compartit», va assenyalar a la Comissió d'Interior del Senat, on va desgranar les línies generals de la política del seu departament.

Actualment, el límit a les vies secundàries està establert en 100 quilòmetres per hora, encara que a algunes carreteres és de 90, depenent de l'ample de la vorera. Segons va explicar Marlaska, el seu departament intentarà igualar a 90 quilòmetres per hora la velocitat a totes aquestes carreteres.

Per al ministre, aquesta mesura suposaria l'«homologació» d'Espanya amb els països de referència de la UE i serviria per «simplificar el quadre de velocitats límit» i per «facilitar la comunicació amb el conductor».

Precisament, la reducció de la velocitat ha estat sobre la taula a la DGT des de fa anys, amb Maria Seguí i Gregorio Serrano al capdavant, però en aquest temps no es va fer per «por», segons va revelar l'exdirectora general de l'organisme entre els anys 2012 i 2016. També Pere Navarro va assegurar en nombroses ocasions el seu desig de reduir la velocitat en aquest tipus de vies, mesura que va confirmar a la seva compareixença la setmana passada al Congrés. Segons va explicar, el seu departament vol «modificacions puntuals» de la Llei de Trànsit per «resoldre problemes concrets».