Cronologia del conflicte fronterer a Ceuta amb el Marroc
L'arribada massiva d'immigrants a la ciutat autònoma amb la connivència de la monarquia africana és l'últim episodi d'una llarga història de friccions

Diversos soldats traslladen un migrant arribat a Ceuta. | EFE / eva cantón. ceuta
Les ciutats autònomes espanyoles de Ceuta i Melilla han estat en diverses ocasions motiu de problemes entre Espanya i el Marroc, per la seva situació geogràfica al nord d'Àfrica i per la facilitat que això ofereix per a l'accés de la immigració il·legal des del territori marroquí a l'espanyol .
L'arribada de més de 8.000 marroquins de manera irregular en les últimes hores a Ceuta és el més recent dels xocs entre els dos països, que ja van viure un moment difícil en les seves relacions quan es van aprovar els Estatuts d'Autonomia de Ceuta i Melilla, el 1994 , el que va obtenir com a resposta una ofensiva diplomàtica del Marroc en sol·licitar a l'ONU la "devolució" de les ciutats.
- La dona del Nobel d'Economia Joseph Stiglitz considera que el Trueta va salvar la vida del seu marit
- Aquests són els millors esmorzars de forquilla de les comarques gironines
- Tragèdia al riu Ter a Manlleu: moren dos bessons d'11 anys ofegats
- La ràpida actuació de la Policia Local de Tossa de Mar salva la vida d'un nadó amb aturada cardiorespiratòria
- Visita de la Casa Reial a l'Escala: l'oposició critica la poca informació i les possibles afectacions
- Detingut Pere Albó, exalcalde de Sant Feliu de Guíxols, per masturbar-se a la piscina d'un hotel del Maresme
- Junts trenca el pacte a l'Ajuntament de Girona, abandona el govern i deixa Guanyem i ERC en minoria
- Necrològiques del 15 de juliol de 2026
