Les autoritats de l’aeroport de Luton, ubicat a la capital del Regne Unit, Londres, han suspès temporalment alguns vols a causa que les altes temperatures han arribat a aixecar part de l’asfalt de la pista. Però aquesta sufocant onada de calor que pateix Europa no només ha afectat al Regne Unit aquest aeroport. El cert és que les carreteres s’estan fonent.

L’asfalt sobre el qual circulem amb els cotxes està format per diferents capes, que donen consistència a la carretera, i amb diferents barreges bituminoses, d’àrids i un material aglutinant, que confereixen resistència, però també elasticitat, al ferm, expliquen a diariomotor.com.

La capa exterior està concebuda no només per resistir, sense deteriorar-se, el pas dels automòbils i de vehicles de gran tonatge, sinó també per complir unes especificacions que facilitin el control del vehicle, la distància de frenada o fins i tot limitin el nivell de soroll inherent en el contacte entre el pneumàtic i l’asfalt.

Les carreteres britàniques han sigut construïdes sota unes especificacions, com la temperatura que són capaces de resistir sense que la capa superior es fongui, que no tenen res a veure amb les de les carreteres espanyoles. A això se suma que la temperatura a la carretera pot arribar a ser 20ºC superior a la temperatura ambient.

Les carreteres britàniques es fonen i les espanyoles, no, perquè la temperatura que resisteix la capa exterior ha sigut optimitzada per a les seves condicions meteorològiques

El Regne Unit ha posat en alerta els seus efectius i un ampli dispositiu de vehicles encarregats del manteniment de les carreteres, que a l’hivern estan preparats per disseminar sal sobre l’asfalt i evitar plaques de gel i neu, i que ara estan cobrint el ferm amb una fina capa de sorra, i fins i tot grava, que contribueix a evitar que l’asfalt es fongui i a mantenir-ne la consistència en el moment en què comenci a fondre’s.