El desastre d'Abu Dhabi va induir a la reconstrucció de Ferrari. No és que l'equip estigués destrossat, un subcampionat no surt del no-res, però el desastre estratègic que va lliurar el passat Mundial a Sebastian Vettel, va fer trontollar les estructures de Maranello. Amb un bon pilot i un cotxe que va aguantar l'estrebada dels Red Bull, van concloure que el problema era l'estratègia; que ja els havia donat algun altre ensurt durant el curs passat. A Ferrari van reforçar la sala de màquines amb Pat Fry i Neil Martin, dos enginyers de primera fila arrabassats a McLaren i a Red Bull.

I a la primera prova van arribar els resultats. Fernando Alonso va acabar quart després d'haver patit una mala sortida. Quedar fora del podi a la primera cita no és per llançar coets, però tampoc és cap drama si es compte que dos dels pilots amb aspiracions, Webber i Button, van acabar darrere seu. En canvi, Sebastian Vettel va allargar la dinàmica guanyadora del curs passat i es va apuntar una victòria amb mà de ferro per davant de Hamilton.

A Albert Park es posaven a prova totes les novetats que van arribar a la Fórmula 1 amb l'objectiu de millorar l'espectacle. És aviat per jutjar-les, sobretot perquè la pista australiana ja solia oferir carreres atractives per si mateixa, però la sensació inicial és positiva. Amb els nous pneumàtics es va veure un ventall molt ampli d'estratègies: l'opció guanyadora de dues parades, que va ser per la qual van optar els tres que van estar al podi (Vettel, Hamilton i Petrov); els tres canvis de gomes d'Alonso, Webber i Massa; o la molt sorprenent i arriscada aposta del debutant Sergio Pérez, que es va decidir per un únic relleu de pneumàtics; malgrat això unes hores més tard, Pérez i el seu company Kobayashi van resultar desqualificats per irregularitats tècniques en el Sauber.

Alonso va preferir caure a la meitat del pilot abans d'arriscar-se a un accident. Va ser el perdedor de la primera lluita. El sorprenent Vitaly Petrov (va pujar amb el Renault al seu primer podi) va iniciar l'efecte dòmino quan va buscar el seu lloc al centre de la pista. Button es va desplaçar per evitar-lo i l'asturià va donar un cop de volant per evitar topar-hi. Alonso així va quedar atrapar a la part exterior mentre Petrov, Massa, Rosberg i Kobayashi el superaven.

Canvi d'estratègia a Ferrari

Al mur de Ferrari van prendre la decisió encertada. Si les coses anaven bé intentarien solucionar la carrera amb un parell de parades per mantenir-se enganxats al davant. Però amb el d'Oviedo novè es van decidir per tres canvis de pneumàtics. De seguida, Alonso va començar a complir la seva part del tracte. Va fulminar Kobayashi i després va superar Rosberg gràcies al nou aleró mòbil. El dispositiu va funcionar a l'asturià per desfer-se del Mercedes abans del doble abandonament en l'escuderia alemanya (Schumacher tampoc va acabar). I també va acabar amb Felipe Massa abans del primer pas pel garatge. El brasiler venia d'una lluita a mort amb Jenson Button pel quart lloc i Alonso va aprofitar la maniobra il·legal de Button (va avançar Massa per fora de la pista) per treure's de sobre el seu company. Alonso va ser el segon pilot que va substituir els pneumàtics. Ho va fer en la volta 12 i va donar continuïtat als tous, amb els quals havia començat la tarda. Va repetir en la 27 i va deixar els durs per als quinze girs finals. En aquell moment ja era quart perquè Button va haver de complir un drive through pel seu incident amb Massa. L'obstacle de Webber va desaparèixer en el tercer relleu.

El tram final era tot un repte per a Alonso. El podi estava a l'abast. Vettel jen aquell moment ja era pràcticament guanyador perquè Hamilton venia endarrerit i Petrov havia de forçar els seus pneumàtics durs fins al final si volia destapar el cava. Amb el ganivet a la boca, Alonso va devorar quilòmetres i retallava diferències amb el rus. Dotze segons, deu, sis, quatre; però les rodes del Renault aguantaven. No patien el perillós moment crític, la situació que es tem dels Pirelli i Petrov va gaudir del seu primer podi.

De la seva banda, Jaume Alguersuari (Toro Rosso) també va tenir una arrencada força accidentada; es va tocar amb Michael Schumacheri va haver d'aturar-se immediatament als boxs. Aquest incident el va enviar a la penúltima posició; a partir d'aleshores el barceloní va signar una gran carrera i va aconseguir acabar dioxè, fet que demostra que el Toro Rosso aquest any ha fet un pas endevant i que pot lluitar pels punts.