El català Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) ha aconseguit un doble amb la seva segona victòria de la temporada en el Gran Premi d'Alemanya de Motogp disputat a Sachsenring, que a més li ha donat el liderat en la classificació provisional del mundial per amb prou feines dos punts d'avantatge sobre el seu company Dani Pedrosa.

La segona victòria de Marc Márquez arriba, a més, en un circuit en el qual té una excepcional estadística, ja que en els últims quatre anys totes les seves aparicions es compten per victòries ja que va guanyar el 2010 la prova de 125 c.c. i el 2011 i 2012 va fer el mateix en Moto2, per sumar ara el triomf inapel·lable en Motogp.

La carrera alemanya ja va començar amb unes baixes de rellevància ja que el campió del món Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1) se'n va anar a terra en els segons entrenaments lliures i la placa que li havia col·locat a la clavícula es va doblar, cosa que el va obligar a tornar a Espanya, aquesta vegada per no tornar com a Holanda i guardar repòs després d'una nova intervenció quirúrgica fins al Gran Premi d'Indianapolis, a mitjans d'agost.

L'endemà, en els tercers lliures, es va produir una nova notícia per lamentar, la caiguda de Dani Pedrosa (Repsol Honda RC 213 V), que es va produir un traumatisme cranioencefàlic que a la fi el va acabar minvant per a la carrera alemanya, encara que fins a l'últim moment va intentar córrer-la, però els marejos i una baixa pressió sanguínia no ho van fer recomanable.

No van ser les úniques baixes, ja que a ells es va unir l'italià Andrea Iannone (Ducato Desmosedici), amb una luxació d'espatlla que el va obligar a causar també baixa.

Sabedor que necessitava trencar el ritme del seu rival, l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1) va sortir com un autèntic míssil per posar-se al capdavant de la carrera secundat per l'alemany Stefan Bradl (Honda RC 213 V), qui abans de complir-se la primera volta ja s'havia posat líder.

Després d'ells, un sorprenent Aleix Espargaró (ART), que sortia des de la segona línia amb el cinquè millor temps, es va col·locar en una espectacular posició, per davant de Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V), que s'ho va prendre amb certa calma en les voltes inicials, com també el britànic Cal Crutchlow (Yamaha YZR M 1), qui es va col·locar quart en aquella mateixa volta, la quarta.

Bradl va marcar la seva primera volta ràpida en el segon gir, el mateix en què ho va fer l'espanyol Álvaro Bautista (Honda RC 213 V), per llavors cinquè, però la situació va anar a poc a poc aclarint-se i davant van acabar els aspirants al podi ja que a Bradl, Rossi i Márquez, que es va enfrontar a Aleix Espargaró, se'ls va unir poc després Cal Crutchlow.

En tan sols dues voltes més Marc Márquez, a ritme de volta ràpida, ja era al capdavant de la carrera, mentre que Stefan Bradl es defensava com podia dels atacs de Valentino Rossi, que el va avançar en la novena volta, i de Cal Crutchlow, que ho va fer en la següent.

En l'equador de la carrera, quinzè gir i per si no quedava clar, Marc Márquez va protagonitzar una nova volta ràpida gairebé en el mateix instant en què Crutchlow, amb les seqüeles de la seva forta caiguda d'entrenaments encara molt fresques, superava Rossi i començava a anar-se'n d'ell.

Allà es va acabar la carrera, Márquez va obrir un forat definitiu que va saber mantenir fins a la baixada de la bandera de quadres, de la mateixa manera que Crutchlow va fer el mateix respecte a Rossi i encara que per moments va semblar que podia caçar l'espanyol, no va ser així.

La quarta plaça va ser per a l'alemany Stefan Bradl per davant de l'espanyol Álvaro Bautista (Honda RC 213 V), amb Aleix Espargaró (ART), vuitè i Héctor Barberá (FTR) en l'onzena plaça.