Ni una mala sortida, ni els dubtes a l'hora de fer l'aturada al box van ser obstacle suficient per a un Lewis Hamilton que torna va pujar a l'esglaó més alt del podi, per sisena vegada aquesta temporada.

El pilot anglès, que arrencava des de la pole position, va tornar a cometre un error en la sortida, on va perdre tres posicions. Nico ?Rosberg, segon a la graella, s'aprofitava d'això i de seguida agafava avantatge sobre el Williams de Felipe Massa.

Semblava que el líder del Mundial es passejaria a Itàlia, i més després de la mala sortida del seu company d'equip i màxim rival en la lluita pel campionat. Però Hamilton, amb millor ritme, començava a remuntar i abans de l'aturada al box ja havia eixugat la diferència que li havia agafat Rosberg.

Darrere dels dos Mercedes l'espectacle el posava el pilot finladès de Williams, Valtteri Bottas, que com Hamilton feia una mala sortida i es veia obligat a remuntar. Volta a volta es barallava amb el grup de vuit pilots que tancava un Fernando Alonso que, amb un cotxe poc competitiu, aixecava el peu per mantenir frescos els pneumàtics per intentar ajustar al final de cursa. Però si la temporada d'Alonso i Ferrari ja és decebedora, ahir encara va ser més cruel. Ferrari no tenia cotxe per estar davant lluitant pel podi, però els tifosi que omplien les grades de Monza esperaven, almenys, un resultat digne dels dos campions del món. L'abandonament d'Alonso deixava glaçats uns aficionats que aquest any veuen com els seus monoplaces amb prou feines lluiten per entrar els punts. Havent abandonat Alonso, Raikkonen es barallava amb Jenson Button per la vuitena posició, que al final s'emportava el pilot anglès. I sort de la sanció que va rebre el danès Kevin Magnussen, per haver molestat Bottas en un avançament, perquè si no Raikkonen hauria estat desè.

El d'Itàlia es presentava com un gran premi propici per a motors ràpids i fiables, d'aquí que els sis primers monoplaces de la graella fossin propulsats per motors Mercedes. El primer de la resta era Fernando Alonso, d'aquí l'esperança dels tifossi que els costarà pair aquesta derrota, per la inferioritat de la marca italiana, però sobretot per la falta de fiabilitat del cotxe de Fernando Alonso. Una derrota molt dura, no només pel fet, si no per la forma. Alonso s'acomiadava dels aficionats, que corresponien l'asturià amb aplaudiments, en el que semblava un comiat a falta de sis curses.

Al final la cursa mostrava l'absoluta superioritat dels Mercedes que, conflictes interns a banda, demostren a cada gran premi que estan a un altre nivell. El tercer en discòrdia en la lluita pel campionat, Danielle Ricciardo, acabava cinquè després d'uns entrenaments discrets i d'un inici de cursa complicat. Molt s'haurien de torçar les coses perquè el pròxim campió del món de Fórmula 1 no sigui un pilot de l'escuderia alemanya.

Prou ha demostrat Ricciardo, que ve de substituir el també australià Mark Webber, quedant per davant de l'actual campió del món i company d'equip Sebastian Vettel, que ahir va ser superat de nou per Ricciardo. De fet l'australià, tot i haver aconseguit una victòria menys que Rosberg es troba, després del gran premi de Monza, a 72 punts del pilot ?alemany, líder del mundial.

Així doncs amb tretze grans premis disputats arribem a un final de campionat previsible per la superioritat dels Mercedes, però intrigant per lagestió que faci l'equip de Nicky Lauda dels seus dos pilots. Tots dos volen ser campions del món. La gana de Hamilton, amb la necessitat de tornar a ser el que un dia va arribar a ser, contra la voluntat de Nico Rosberg de treure's d'una vegada que res té a veure el cognom que té per ser on és.

El campionat es desplaça ara a terres asiàtiques. Primer a Singapur i després al Japó, al mític Suzuka, on tornarem a veure una lluita entre els dos aspirants al títol, amb permís de Ricciardo. Des de la topada a Bèlgica s'ha parlat molt de la relació entre Hamilton i Rosberg, i van haver de sortir les veus autoritzades de l'equip a demanar calma i van haver d'advertir als seus dos pilots que no badin, perquè Ricciardo encara opta al títol. De moment a Itàlia ho han respectat, però a ningú se li escapa que tornaran a trobar-se. D'aquí a quinze dies a Singapur. Un circuit, que com tots, tornarà a ser propici per als Mercedes, però en aquest de ben segur que Ricciardo tindrà alguna cosa a dir.

I amb tot això i la temporada acabant-se se succeeixen els rumors. D'una banda els rumors impliquen Vettel, que es veu superat per un rookie, i de l'altra Alonso, que malgrat que continua assegurant que vol triomfar a Ferrari, demana un cotxe més competitiu que l'escuderia no li dóna.