La 24a edició del Saló del Manga de Barcelona se celebrarà entre l'1 i el 4 de novembre al recinte Montjuïc de Fira Barcelona amb un 9% més d'expositors (fins a 222) que l'any anterior, i donarà més presència a la cultura del Japó, i en concret a la «pop» i la moda «kawaii», per l'interès que desperta en els lectors de manga -còmics japonesos- i per atreure a «nous públics». «La nostra intenció és que descobreixin el món del manga i l'anime», va explicar ahir en roda de premsa la directora general de Ficomic i del festival, Meritxell Puig, que ha previst que les entrades s'esgotin aviat, amb el dissabte ja ple i els altres dies al 80%, amb un aforament semblant al de l'any passat, d'uns 150.000 visitants.

Van participar en la roda el president de Ficomic, Patrici Tixis; el cònsol del Japó a Barcelona, Naohito Watanabe, i el coordinador d'activitats del saló, Oriol Estrada, que ha afegit que malgrat la major presència de moda, gastronomia i literatura que aporta la «Japan Experience», «les grans estrelles del saló són els mangues», i protagonitzen la majoria dels seus 75.000 metres quadrats.

Watanabe va destacar que la cita a Barcelona s'ha convertit en un megaesdeveniment famós a tot el món, i va destacar que és una «porta màgica al món encantador», amb activitats de moda, cinema, manga, cançó, maquillatge, literatura, ikebana o gastronomia, entre d'altres.

Com a novetat, la cita incorporarà un nou espai per a nens, Manga Kids, amb informació sobre la història de l'estudi Ghibli, mentre que també tindrà activitats esportives en vistes als Jocs Olímpics de Tòquio el 2020, i aproparà l'escriptura japonesa, i el mateix cònsol general escriurà noms en japonès a l'estand del Consolat.