La tesi del Treball Final de Màster El nuevo método para la evolución de la satisfacción del cliente a través de las emociones: la inteligencia artificial de reconocimiento facial. Estudio experimental, de l'estudiant Carmen Pacheco Gómez, de la Universitat de Sevilla, presenta una prova pilot amb la utilització del software Emotionalyser, que, a través del reconeixement facial, pot detectar el grau de satisfacció i les emocions del client en base a les expressions facials.

Aquest servei s'implantaria a les visites guiades dels indrets turístics i proporciona a l'empresa una opinió més encertada, en base als seus serveis, fet que substitueix els mètodes més corrents, com són les enquestes.

Carmen Pacheco presentarà el seu nou mètode en un acte en el marc del VIII Fòrum Redintur, que se celebrarà avui dijous, a partir de les 9 del matí, a la Facultat de Turisme de la UdG.

En aquest acte es defensaran els 8 millors Treballs Finals de Màster de les universitats espanyoles que pertanyen a la xarxa Redintur, dels quals dos seran guardonats com a Distinció Extraordinària.

Per la seva part, Sira Vidal Rua, estudiant de l'Erasmus Mundus Tourism Management de la Universitat de Girona, també defensarà la seva tesi Perceptions of tourism: A study of residents attitudes towards tourism in the city of Girona, un estudi que mostra com el turista que visita Girona està influenciat per les percepcions de les grans ciutats que estan al costat, com és el cas de Barcelona.

El fòrum serà inaugurat per Joaquim Majó, degà de la Facultat de Turisme, Rosa Núria Aleixandre, presidenta del Consell Social, Glòria Serra, regidora de l'Àrea de Promoció Econòmica, Desenvolupament Local, Turisme i Ocupació de l'Ajuntament de Girona, Miquel Noguer, president del Patronat de Turisme Costa Brava, i Antonio Guevara, president de Redintur.

La xarxa Redintur està formada per 27 universitats espanyoles que imparteixen programes de postgrau en diferents àmbits del turisme.

La seva finalitat és unir esforços per dur a terme els objectius establerts, que són: la cooperació en la docència dels postgraus, fomentar l'intercanvi i la mobilitat entre professors i estudiants de les universitats participants, realitzacions de projectes d'I+D+i, la transferència del coneixement i alguna altra actuació en matèria de postgrau i doctorat.