El Patronat de Turisme Costa Brava-Pirineu de Girona ha organitzat per als dies del 19 al 23 d'octubre el primer 'blogtrip' temàtic. Es tracta de què sis periodistes i opinadores de referències visitin durant aquest dies establiments i coneguin els productes que ofereix la destinació adreçats al turisme de salut, bellesa i benestar. Aquesta és la primera acció que es fa impulsada per un dels clubs de màrqueting del Patronat que s'adreça a un sector més definit. Aquesta acció es fa després de l'èxit de dues activitats prèvies on es van convidar blocaires internacionals per conèixer de primera mà els atractius de la Costa Brava a l'estiu i del Pirineu de Girona aquesta tardor.

El perfil de les sis periodistes que participaran de l'activitat s'ha escollit des del Patroant per la seva influència tant en les publicacions per les quals treballen i també per la seva rellevància a les xarxes socials i blocs.

Les blocaires que visitaran la demarcació són un referent a la xarxa i en l'àmbit periodístic. Rosy Martínez de Burgos és periodista col·laboradora de les revistes 'Woman', 'Man', també a l'emissora Onda Radio i gestora del bloc formulabelleza. Beatriz Peña escriu al suplement del diari 'El País' des de fa vint anys i té el primer bloc de bellesa de l'Estat, bellezapura. Anna Farran escriu articles a la revista online 'Gentesingle' i col·labora també amb revistes com 'Dúnia', 'Mia', 'Ser Padres', 'Clara' i 'Lecturas'. Júlia Girón ha col·laborat al suplement 'Yo Dona' fins que fa uns mesos li van proposar entrar a l'equip de redacció de la nova revista online 'Mujer'; Beatriz Alegría col·labora en diferents mitjans online com 'Styldevivre'. Finalment Carmen Corona, periodista també treballa en el diari online Teinteresa en la secció de Bellesa i Salut.

L'objectiu d'aquesta acció, impulsada per les empreses que integren el Club de màrqueting de Salut i Bellesa del Patronat de Turisme, és la de donar a conèixer l'oferta de qualitat d'aquest producte tant específic a tot aquell públic que busca gaudir d'unes vacances o estades orientades a tenir cura del cos, a fer salut i relaxar-se en espais concebuts amb aquesta finalitat i que volen fer-ho en un entorn natural i paisatgístic excepcional.

Durant cinc dies tindrà lloc un viatge de descoberta i vivencial en el que les participants de l'acció no només coneixeran i provaran les novetats en tractaments i teràpies d'aigües, vins, cures dietètiques, protocols en manipulacions de fisioteràpia dels establiments i centres especialitzats de la demarcació, sinó que també faran un circuit turístic des del Pirineu fins al litoral de la Costa Brava que els permeti conèixer la destinació.

Establiments com l'Hotel Grèvol Spa, El Resguard dels Vents, Wine Spa Peralada, Hotel Terraza Spa, Curhotel Hipócrates, Gran Hotel Monterrey, Hotel Cala del Pi i Balneari Vichy Catalán participen en l'acció de màrqueting i comunicació. El viatge experiencial es complementarà amb sortides i excursions, visites culturals i degustacions gastronòmiques i enològiques.

El Blogtrip de Salut i Bellesa a la demarcació de Girona pot seguir-se des dels perfils @costabrava_ , en català i castellà, a utilitzant el hashtag #inCostaBrava.

L'èxit dels dos primers 'blogtrip'

El Patronat ha decidit inciar els 'blogtrip' especialitzats després de l'èxit de difusió i notorietat de la destinació Costa Brava a les xarxes socials obtingut de l'irganització del primer blogtrip internacional Costa Brava Girona, organitzat a l'estiu. En una setmana els tweets, vídeos i cròniques dels setze blocaires participants van recollir 17 milions de comentaris i va ser TrendingTopic quatre cops a la prestigiosa llista de viatges a Twitter, Wanderlisting. Per això, el Patronat de Turisme va proposar fa unes setmanes repetir l'experiència organitzant el segon blogtrip a la demarcació de Girona.

En aquesta ocasió, el viatge per blocaires i opinadors, es realitzava a l'interior de la demarcació, al Pirineu de Girona. El blogtrip Pirineu de Girona, integrat per un grup de deu opinadors que entre els seus blocs i enllaços a Facebook i Twitter sumaven prop de 600.000 seguidors, va generar que en sis dies 10 milions d'impressions a Twitter i ha estat Trending Topic (TT al wanderlisting) en viatges d'arreu del món en una ocasió.