Girona estrena web per fer l’empadronament en línia i agilitzar altres tràmits civils

Les peticions a través de la Seu Electrònica de l’ajuntament han augmentat un 600%, passant de les 1.312 del 2019 a les 7.932 del 2020

La nova pàgina des d’on es poden fer els tràmits en línia. | DDG

La nova pàgina des d’on es poden fer els tràmits en línia. | DDG / ARIADNA RECHE. GIRONA

Ariadna Reche

Ariadna Reche

L’Ajuntament de Girona estrena pàgina dins del web municipal des d’on la ciutadania, per primera vegada, podrà completar el tràmit d’empadronar-se a la ciutat en línia. El portal admet també presentar la documentació necessària per formalitzar un casament o declarar-se parella de fet, abans de presentar-se presencialment per fer-ho efectiu. «Evitarà que les parelles hagin de venir diverses vegades a l’Ajuntament, perquè en línia trobaran tota la informació necessària», va explicar ahir la regidora d’Hisenda i Règim Interior, Maria Àngels Planas. A més, també s’hi pot consultar el cens electoral o les dades estadístiques sobre la població de Girona.

Des del consistori es preveu que aquest web «agilitzi els tràmits» i descarregui el volum de feina de què s’ocupa l’Oficina d’Assistència en Matèria de Registre (OAMR). I és que, de fet, més de la meitat dels tràmits anuals que atén l’OAMR estan relacionats amb el padró. En concret, dels 35.002 tràmits que s’hi van fer de manera presencial l’any passat, 17.952 hi estaven relacionats; el que representa un 51,2%.

El model d’atenció ciutadana de l’Ajuntament de Girona es va començar a modificar amb l’inici de la pandèmia, quan es va activar la cita prèvia obligatòria per qualsevol tràmit i es va habilitar el Teatre Municipal com a equipament públic per fer gestions de les diferents àrees municipals. Un espai, que segons va dir la regidora, es vol mantenir. Ara, des de www.girona.cat/poblacio el consistori vol seguir apostant per aquesta transició cap a la digitalització, que s’ha detectat que és cap on tendeix la ciutadania. Així ho demostren les peticions per la Seu Electrònica, que han augmentat un 600% passant de les 1.312 del 2019 a les 7.932 del 2020.

La nova pàgina «és molt intuïtiva perquè tothom en pugui fer ús». Però per assegurar que així sigui, des dels centres cívics se seguirà oferint acompanyament i suport presencial per realitzar tràmits en línia a través del projecte IN. A més, es mantindrà l’opció presencial per qui ho prefereixi.