Un curt de l’escola de Taialà de Girona és finalista en un concurs internacional
"La Iaia Dolors" competirà a 14ena edició del Festival Internacional de Curtmetratges en català per ser la millor Producció Educativa d’Educació Primària

Un frame del curtmetratge. / Escola Taialà
Redacció
L’alumnat de 6è de l’escola Taialà de Girona ha accedit a la selecció oficial de la 14ena edició del Festival Internacional de Curtmetratges en català (FIC-CAT) presentant el seu curtmetratge "La iaia Dolors". El treball explica les vivències d’una persona de 92 anys que viu sola. L’obra que competirà per ser la millor Producció Educativa d’Educació Primària.
Fruit del treball a l’àrea de llengua catalana i a la de valors, els alumnes i les alumnes de 6è van produir quatre curtmetratges que parlaven de temàtiques molt variades amb quatre protagonistes diferents (proposats pel tutor) per quatre històries diferents que, cada grup, havia de crear, desenvolupar i fer. Cada una d’elles, té un rerafons moral amb un missatge de valors per tots aquells i aquelles que gaudeixen del curtmetratge: “Navegant per un somni” (La història d’una família de Líbia que creuava el Mediterrani cercant un futur millor), “La casa de cartró” (La mirada d’una persona sense sostre), “No estàs sola” (El missatge d’una noia que pateix bullying dins l’aula pel fet d’anar amb cadira de rodes) i “La iaia Dolors”, la producció seleccionada.

Un frame del curt. / Escola Taialà
- Una gironina al terratrèmol de Colòmbia: «No ens podíem creure que allò fos real»
- Girona-Leganés (1-1): Abel Ruiz evita una plantofada de realitat per començar
- L’avís d’un expert en seguretat sobre un hàbit molt habitual: «No deixis la clau posada al pany a la nit»
- Grava sense saber-ho els últims instants de la seva parella: el vídeo d’una mort que sacseja les xarxes
- Girona acumula més de 14.000 habitatges nous sense vendre
- Quique Álvarez: 'Tsygankov estava convocat i no ha volgut canviar-se
- La UdG apareix per vuitè any consecutiu en el rànquing més prestigiós del món
- Desconfiança entre els comerciants del Barri Vell de Girona per la gestió de les papereres