Salt multa cada dia 39 conductors per excés de velocitat amb el radar rotatiu

Pràcticament dos terços de les sancions corresponen a l’aparell entre la rotonda de l’autopista i el giratori del Viena, on l’Ajuntament ha detectat que era un punt de sinistralitat perquè els vehicles provenen de carreteres on es pot anar molt ràpid

La caixa de radar situada al passeig del Marquès de Camps.

La caixa de radar situada al passeig del Marquès de Camps. / Aniol Resclosa

Tapi Carreras

Tapi Carreras

El radar rotatiu de Salt continua caçant desenes de conductors que circulen amb excés de velocitat pels dos punts on actualment hi ha una caixa col·locada. Al llarg de l’any 2023, es van denunciar 14.225 conductors. La xifra és molt similar a la que hi havia abans de la pandèmia. 14319. Respecte a aquest passat any 2023, suposa que es van sancionar pràcticament 39 vehicles cada dia. La gran majoria de les multes es van posar a la perllongació del passeig Marquès de Camps, entre les rotondes del Viena i de l’autopista. En aquest punt, es van interposar 10.336 denúncies. Són unes 28 al dia. La velocitat màxima permesa és de 50 km/hora. A l’avinguda de la Pau se’n van posar 389, que significa quasi 11 diàries. En aquest punt, el límit de velocitat permès és de 40 km/hora.

Des de fa anys, la majoria d’infractors són de vehicles que no paguen l’impost de circulació a l’Ajuntament de Salt. O sigui, no són saltencs. L’any 2017, el 90% eren d’altres poblacions.

La major part del temps, el radar es va situar a la perllongació de la plaça Marquès de Camps. La regidora de Seguretat, Margarida Gallardo, ha assenyalat que «el radar aleatori s’ha mantingut més a l’entrada sud perquè s’havia detectat que era un punt de sinistralitat i amb el radar s’ha aconseguit baixar notablement els accidents en aquest tram.». 

La representant municipal recorda que es tracta d’un «punt de molt de trànsit» i que s’ha de tenir present que «els conductors provenen d’un tram d’autovia o de l’autopista i és necessari que els conductors vagin a la velocitat permesa en aquest punt o en cada cas, ja que això garanteix major seguretat per als mateixos conductors o per als vianants si es tracta d’un punt a l’interior del municipi». Les carreteres a què es refereix són l’AP7 i la C-65. Totes dues serveixen per accedir a la vila.  

Antigament, hi havia una tercera caixa a la C-65, poc abans de la rotonda de l’autopista. Amb les obres per reforma el giratori es va retirar. Fonts de l’Ajuntament han assenyalat la voluntat de tornar-lo a instal·lar en algun punt del terme municipal. Ara mateix, s’està analitzant quina zona seria convenient posar-hi la caixa, tenint en compte la sinistralitat o la percepció que els conductors solen anar per sobre la velocitat permesa. La Policia Local està estudiant quin pot ser l’indret idoni. 

Subscriu-te per seguir llegint