L´«esperit» de Callejeros es trasllada a dos programes a Cuatro, Fiesta Fiesta i Hotel, dulce hotel, amb els quals la cadena privada incrementa pel que fa a l´estiu la seva oferta d´espais de reportatges.

«En aquesta temporada ve bé aquest tipus de programa», va afirmar Elena Sánchez, directora de Continguts de Cuatro, que ha tornat a confiar en Molinos de Papel (Callejeros) per aprofundir en el gènere factual, o de reportatges, que va assenyalar com a «identificatiu de la cadena».

La doble estrena començarà avui (21.30 hores) amb Fiesta Fiesta, dirigit per Jalis de la Serna, reporter de Callejeros que ha agafat ara el comandament d´aquest programa per intentar captar «l´essència d´Espanya en funció de les seves festes».

Juntament amb «tradicions molt antigues», com les romerías o festes patronals de caràcter religiós, Fiesta Fiesta mostrarà també, sempre amb «proximitat i sense artifici», altres festes d´origen pagà, com la de Fuente de Cantos (Badajoz), on més de cent penyes es disputen el «Machacador de plata» que distingeix a qui millor cuini les vísceres d´un xai. L´espai dirigit per De la Serna seguirà gravant-se durant l´estiu, amb la intenció d´«estar presents en tot tipus de festes», des de la Tomatina de Buñol (València) fins a les de San Fermín a Pamplona; els toros, protagonistes d´innombrables festes al llarg de l´estiu, no podien faltar en aquest programa.

«Tot és real i veritat», va explicar Carolina Cubillo, directora general de Molinos de Papel i productora de Fiesta Fiesta i Hotel, dulce hotel, dos espais en els quals s´ha reflectit l´«esperit» de Callejeros, per a qui aquesta última estrena, el pròxim 2 de juny a les 22.30 hores, servirà per «conèixer més la nostra societat».

En aquest «microcosmos» hoteler s´ha submergit l´equip dirigit per Sonia González, també reportera de Callejeros, que mostrarà la vida de treballadors i hostes de tot tipus d´establiments, des d´aquells en els quals el luxe es paga a 10.000 euros la nit fins als familiars, passant pels més curiosos, ubicats en places de toros, coves i fins i tot a la caravana d´un circ.

Hotel, dulce hotel ha elegit com a cicerone d´aquest món a l´empresari hoteler Enrique Sarasola, president de la cadena d´hotels Room Mate i recentment ­distinguit amb el Premi al Jove Emprenedor de la Cambra de Comercç España-EE.UU., qui va oferir també a Cuatro la idea de fer una sèrie «amb les situacions viscudes» en el dia a dia de la seva cadena.

Elena Sánchez, preguntada per l´abundància d´aquests tipus d´espais a Cuatro, va explicar que en època estiuenca la gent està «més predisposada» a mostrar les seves opinions davant de la càmera i, per tant, «el producte és millor».

La directiva de Cuatro va recordar que la seva cadena va apostar des d´un principi pel factual, un gènere del qual se senten «orgullosos» de ser un referent, tot i que va reconèixer que va bé en temps de crisi, perquè no requereix platós ni «tant aparell», tot i que sí el treball de «bons professionals». Carolina Cubillo va apuntar que és «molt bo» que en horaris de màxima audiència, en lloc de «banalitats», hi hagi programes com aquests, en els quals el públic «pugui veure com som» els espanyols.