Operación Triunfo es va acomiadar diumenge amb un més que notable èxit. La precipitada final, de la qual va sortir vencedor Nahuel, va donar a l'Acadèmia musical el seu segon millor registre d'audiència d'aquesta curta edició i va escalar fins a la segona posició en el prime time, per darrere de Los Protegidos, a Antena 3, i per davant de la pel·lícula Brokeback mountain, a La 1.

La temporada més curta de la història d'aquest reality va dir adéu amb bones xifres d'audiència. Operación Triunfo, amb Pilar Rubio, va aconseguir així un 14,7% de quota de pantalla, la millor de la nit, i va aconseguir reunir més de 2,5 milions de seguidors (2.576.000) en la seva curta estapa d'aquest any, amb l'emissió de tan sols sis gales. El bon share obtingut va fer que l'espai de Telecinco gairebé empatés, per 2 dècimes, amb Los Protegidos, ficció que finalment es va erigir com el líder de l'horari de màxima audiència amb els seus gairebé 3 milions d'espectadors. En la darrera i precipitada gala final de la seva vuitena edició, el paraguaià Nahuel es va erigir com el guanyador del concurs en una emotiva nit en la qual també van voler estar presents alguns "extriunfitos" i antics professors del talent show.

Malgrat les bones xifres, la final d'OT no va poder obtenir l'horari estrella, franja que es va emportar Los Protegidos. La sèrie d'Antena 3 va aconseguir així desbancar de la nit a La película de la semana de La 1, amb un 14,5% del share, i 2.912.000 espectadors. L'espai de cinema de La 1, amb els vaquers del film Brokeback mountain, va ser la sorpresa ocupant un discret tercer lloc amb un 12,4% de quota de pantalla i 2.367.000 espectadors.