Que la televisió usa presentadores atractives per cridar l'atenció de l'espectador és un fet que ja fa anys que se sap. En els últims temps, aquesta recerca de presentadores seductores s'ha traslladat també als informatius. Tanmateix, sembla que tanta noia atractiva a la pantalla dificulta que l'espectador entengui la informació que estan comunicant. Segons un estudi de la Universitat d'Indiana l'audiència masculina presta més atenció a la presentadora si aquesta és atractiva, però aquesta curiositat no es dirigeix a la narració de notícies, cosa que queda demostrat en les dificultats posteriors dels homes que van participar-hi a l'hora de recordar i detallar els continguts observats.

La indagació, dirigida per les professores Elizabeth Rabe i Lelia Samson, va exposar a una mostra de 400 voluntaris a un curt espai de notícies presentades per una jove de 24 anys. El mateix telenotícies, en dues versions. En una, la presentadora apareixia amb una imatge normal. I en una altra, amb un look més atractiu, amb roba ajustada i una mica d'escot.

Les participants femenines van demostrar ser bastant immunes a aquestes diferències en aparença, ja que han pogut recordar per igual les notícies llegides per la presentadora en les seves dues encarnacions. Segons les autores de l'estudi, els resultats mostren que les audiències masculines tenen una inclinació a processar amb major facilitat informació visual, en lloc de verbal. I que, a més, es fixen en les presentadores més maques però no els atorguen molta credibilitat, sobri en qüestions com a conflictes bèl·lics o problemes polítics.