La Marató de TV3 va celebrar diumenge 20 anys assolint un èxit rotund de participació social i de recaptació, situada en 7.575.948 ?, segons les dades actualitzades que tenia la Fundació ahir al migdia. La xifra és provisional, ja que s'incrementarà fins al 31 de març, quan es fa el tancament definitiu d'aquesta edició. Des de les 10 del matí i fins a la 1.20 h de la matinada, els periodistes Xavi Coral i Espartac Peran van conduir un espai que va desplegar la seva fórmula única, ideada fa 20 anys, per estimular la solidaritat i la mobilització ciutadana.

Les històries reals de persones trasplantades o pendents de trasplantament, la divulgació científica de la mà dels metges especialistes i els recursos visuals i una gran dosi d'humor i espectacle van ser els ingredients que van omplir les 15 hores de programa en directe, que va tenir 379.000 espectadors de mitjana i una quota global del 17,2%. Els ciutadans, grans protagonistes de La Marató de TV3, es van implicar més que mai en aquesta edició, organitzant 1.633 actes populars, una xifra que, tot i no ser encara definitiva - la Fundació continua registrant actes - supera de llarg el rècord de participació que va assolir l'edició passada, situat en els 1.361 actes.

Durant la jornada, el telèfon 905 11 50 50 va registrar un total de 60.920 de donatius telefònics, que van ser atesos pels 2.500 voluntaris que es van desplaçar a les seus telefòniques; Fira de Barcelona, Plató 4 de TVC a Sant Joan Despí, Universitat de Lleida, Port de Tarragona i Auditori de Girona.

Així mateix, el programa es va seguir intensament a través de la web, on es va oferir abundant material. La pàgina va registrar un total de 196.877 pàgines vistes i 47.420 visitants únics, fins a les 12 de la nit. Els donatius per Internet han augmentat un 22% respecte a la passada edició: se n'han fet un total de 15.094., amb un import superior als 700.000 euros.