Telefónica apostarà fort pel desenvolupament de continguts per a televisió en règim d'exclusivitat en el marc d'una estratègia empresarial que posa al centre aquest mitjà de comunicació, segons va destacar ahir el president de la companyia a Espanya, Luis Miguel Gilpérez. El directiu, que impartir una conferència a l'escola de negocis Esade a Barcelona, va subratllar que "la televisió serà el nostre eix clar i això significa contingut, plataforma i tecnologia". Malgrat evitar donar detalls sobre els projectes en els quals treballa la companyia fins que aquests estiguin més madurs, el president de Telefónica Espanya va vaticinar que "veurem una televisió diferent", que no tindrà res a veure amb la plataforma Imagenio.

L'aposta per la televisió de Telefónica és vista per Gilpérez com un pas més en l'estratègia de la companyia de centrar-se en el sector de l'entreteniment a casa, on ha aconseguit èxits amb la irrupció al mercat de Movistar fusió (un paquet de serveis que uneix telefonia fixa, mòbil, ADSL i televisió), i on fins i tot s'endinsarà en l'àmbit de la domòtica.

D'una altra banda, el president de Telefónica va defensar durant la seva conferència l'aposta que, va dir, ha fet la companyia per generar ocupació a Espanya en l'actual situació de crisi i va posar com a exemple d'això la decisió "valenta" de traslladar a la península la majoria dels "centres d'atenció telefònica", malgrat que els costos a Llatinoamèrica són una tercera part menors. "Jo tinc l'obligació primer amb el meu país i és la nostra responsabilitat social ajudar a millorar l'ocupació i la situació econòmica a Espanya", va dir el president de la companyia de telecomunicacions, que el 2011 va aprovar per al període 2011-2013 un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que va suposar prejubilacions i baixes voluntàries de milers de persones.