El consum televisiu per Internet a Espanya se situa a només cinc punts del convencional, amb un augment notable del realitzat amb dispositius mòbils, i un increment del visionat des telèfons mòbils intel·ligents, que ha pujat al 79% des del 2012. Les dades s'inclouen en l'últim informe anual Ericsson ConsumerLab TV & Media, que es publica per cinquè any consecutiu, amb dades d'entrevistes a 23.000 persones de 23 països i que mostren un accelerant canvi de comportament dels usuaris a l'hora de consumir televisió.

L'empresa ha explicat en una nota de premsa que aquestes dades impliquen abandonar vells formats i models de negoci, i dirigir-se cap a una era d'alta qualitat i entreteniment basada en la demanda dels mateixos usuaris. L'informe identifica quatre tendències rellevants a Espanya; en primer lloc, revela que el contingut sota demanda o per Internet guanya protagonisme entre els hàbits d'un major nombre de consumidors. Així, el percentatge d'usuaris que consumeix vídeo a streaming (YouTube, vídeos curts, pel·lícules a través de plataformes com Filmin o Waki.tv, programes o sèries) gairebé ha arribat al de la televisió convencional: 80% enfront de 85%, respectivament.

En segon lloc, els consumidors analitzen cada vegada més els paquets de serveis de TV per ajustar-los a les seves necessitats; el 51% d'entrevistats a Espanya ha reduït serveis o fins i tot s'ha donat de baixa en paquets televisius contractats l'any passat. En tercer lloc, el consum de vídeo en dispositius mòbils a Espanya s'ha intensificat de manera notable; els entrevistats consumeixen fins a 6 hores de vídeo a la setmana en els seus telèfons mòbils intel·ligents, i d'elles, quatre mentre són a casa. En quart lloc, a Espanya cobra cada vegada més importància la interactivitat entorn dels continguts i el 29% la considera part rellevant de l'experiència televisiva.